Естонські благодійники поповнили автопарк медичної роти десантників повнопривідним транспортом для евакуації поранених з лінії фронту до стабілізаційних пунктів.
Надійшли пікапи різних виробників, з-поміж яких основу складають Isuzu, Mitsubishi. Щоправда, усі позашляховики дооснащено кузовними надбудовами. Це не класичні кунги заокругленої конфігурації цивільного туристичного призначення, а коробкоподібної конструкції.
Таке виконання кузова дозволяє парамедику середньої статури надавати в дорозі допомогу покаліченому захиснику напівстоячи чи навіть присівши на боковому відкидному кріслі. В машинах евакуації поранених така висота салону необхідна, оскільки медику зручніше проводити необхідні маніпуляції.
Читайте також Українські волонтери привезли на фронт медичний автотранспорт
Салон пікапа також зазнав змін. Для розміщення лежачих поранених стандартні ноші не входять в кузов за довжиною. Це можливо тільки на відкритій платформі з відкинутим заднім бортом. Для усунення цієї проблеми в кабіні демонтували задній ряд сидінь, зрізали задню стінку та вирівняли підлогу по висоті кузова.
Завдяки такому рішенню автомобіль отримав рівну платформу, в якій ноші по довжині вписуються у внутрішні розміри салону та кунгу. При цьому задні двостулкові двері можуть зачинятися. Щоправда, вони тут не з вертикальних половинок, а з горизонтальних бортів - нижнього стандартного від пікапа та верхнього від встановленої надбудови.
Відсутність задньої стінки кабіни та наявність задніх герметичних дверей дозволяє взимку тримати в салоні необхідну температуру. Її забезпечує стандартна система опалення пікапа. При цьому гарне вентилювання збережено. Влітку належний комфорт забезпечить кондиціонер, потужності якого цілком достатньо для утримання заданої температури в кабіні та додатковій площі кунга.
У кунгу, окрім покаліченого на ношах, можна перевозити ще одного сидячого пораненого, оскільки вздовж правого борту закріплено два відкидні сидіння – супровідному медику і пасажиру. Ще одне місце пасажирське місце для перевезення пораненого є біля водія.
Читайте також Як виглядає броньований медичний автобус для евакуації
Таким чином, екіпаж евакуаційного санітарного автомобіля у складі водія та парамедика може перевозити до стабілізаційного пункту одного лежачого та двох сидячих поранених.
Така версія пікапів, що до того ж має купольний захист РЕБ, зроблена завдяки старанням та фінансуванню волонтерського проєкту естонського стартапа-підприємця Рагнара Сасса і його благодійного фонду "69 Сніффінг Бригада".
Активна благочинність цієї організації розпочалася ще з весни 2022 року. Допомога від естонців та їх однодумців з усієї Європи йде конвоями у вигляді автомобілів, устаткування та обладнання, різноманітних гуманітарних вантажів я к для українських військових, так і для цивільних.
Фото: Юрій Бондар / Facebook