Для цього вони вивчають досвід сусідньої Польщі.
Дмитро Михайленко, помічник нардепа від Слуги Народу Данила Гетьманцева, оприлюднив в Фейсбуці концепцію щодо планів оподаткування послуг таксі в Україні. На його думку, обсяг цього ринку становить 50 млрд гривень, і більша частина його функціонує в тіні.
Водночас в Польщі нещодавно впровадили кроки, які дають змогу вивести з тіні послуги з урахуванням сучасних реалій та врахуванням інтересів усіх учасників ринку: пасажирів (безпека, якість), бізнесу (доходи), держави (податки).
Читайте також: скільки заробили таксисти на Новий рік в Києві
Зокрема, йдеться про легалізацію посередників – диспетчерських, діяльність яких в Польщі стала ліцензованим видом діяльності. На них покладається фіскальний контроль – диспетчерські зобов'язані зберігати всю інформацію про доходи таксистів і надавати її на першу вимогу контролюючих органів. За порушення цих штрафів передбачені великі штрафи. Наприклад, штраф за незаконне посередництво – 30 тис доларів. При цьому в Польщі усі таксисти - підприємці, які платять податки в залежності від регіону.
Тому Михайленко пропонує наступну систему фіскального контролю: диспетчерські мають бути податковими агентами, усі таксисти – підприємцями 1, 2 чи 3 груп (залежно від того, вони займаюся перевезеннями постійно чи час від часу). А от ідей, як контролювати якість послуг та безпеку пасажирів, помічник нардепа не оприлюднив.
Нагадаємо, як не купити машину після таксі.