У Німеччині стають обов'язковими етикетки на нових автомобілях, які містять інформацію про випробування їх витрат за методикою WLTP. Незабаром подібні вимоги будуть і в інших країнах ЄС. Що це змінює для покупців автомобілів?
Запровадження єдиного стандарту випробувань дасть змогу розуміти споживачам важливі параметри — витрати пального або електроенергії, отримані не під час ідеалізованих заводських тестів, а в умовах, максимально наближених до реальності.
Ще один плюс такого рішення, принаймні для німецьких покупців — єдина форма подачі інформації за допомогою етикетки WLTP відсіює з ринку різноманітні «рекламні» формати подачі інформації Деколи абсолютно нереалістичні, якими найчастіше користуються китайські виробники електромобілів. Тепер же їхня продукція зможе потрапити у продаж лише після тестування й отримання сертифіката WLTP, стверджують в Інституті досліджень авторинку.
Також цікаво Євросоюз ввів екологічні стандарти Євро7
WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) — це глобальний стандарт для вимірювання споживання пального, викидів CO2 та інших забруднюючих речовин від автомобілів і легких комерційних транспортних засобів (LCV).
Він забезпечує точнішу та реалістичнішу оцінку викидів автомобіля та споживання пального порівняно з попереднім стандартом NEDC (New European Driving Cycle), який він змінює. Цикл випробувань WLTP є більш репрезентативним для реальних умов водіння, включаючи вищі швидкості, швидше прискорення та ширший діапазон дорожніх ситуацій.
Вирушаєте в дорогу й забули покласти готівку на картку? Заїжджайте на WOG. Тут прямо на касі можна поповнити готівкою свою картку, незалежно від того, в якому банку вона видана.
Рекламна інформація
Порівняння різних методик випробувань. Інфографіка carmagazine.co.uk
Результати WLTP відображають реальну поведінку за кермом і дозволяють споживачам приймати більш обґрунтовані рішення при покупці транспортних засобів. WLTP також має на меті забезпечити узгоджені стандарти тестування в різних регіонах і країнах, сприяючи міжнародному порівнянню викидів транспортних засобів і паливної ефективності.
Хоча WLTP вже деякий час існує в Європі, у лютому 2024 року Німеччина оновила Постанову про маркування споживання енергії легковими автомобілями (Pkw-EnVKV), що стосується роздрібних продавців автомобілів. Було внесено нові зміни до етикеток автомобілів щодо споживання енергії та викидів CO₂, і тепер ця інформація (від травня 2024 р.) обов’язкова у всіх автосалонах Німеччини. Зміни спрямовані на полегшення розуміння споживачами інформації WLTP.
Також цікаво Що таке VIN-код: розшифровуємо номер
Під час продажу автомобілів онлайн інформація про етикетку автомобіля повинна відображатися, щойно потенційний покупець завершить конфігурацію конкретного автомобіля. Це мало б гарантувати*, що клієнти отримують той самий рівень інформації, що й у звичайному дилерському центрі.
*На практиці ще не всі німецькі дилери вже повідомляють онлайн оновлені дані за циклом WLTP — наша перевірка показала, що деякі з них поки надають приблизну інформацію та виводять повідомлення, що оновлені дані очікуються - ІДА.
Вся реклама нових моделей автомобілів, включно з онлайн-продажем, має містити інформацію про споживання енергії, викиди CO₂ і клас CO₂. Реклама повинна зробити цю інформацію легкою для читання та розуміння.
Етикетки автомобіля мають містити інформацію про споживання енергії та викиди CO₂ на основі стандарту WLTP, що охоплює різні умови водіння.
Приклад ярлика WLTP
Усім водіям відомо, що «табличні» (тобто заявлені виробником) та реальні витрати пального (або максимальний запас ходу на електромобілі) часто сильно відрізняються. При чому заводські дані зазвичай більш оптимістичні, ніж ті, які отримуємо під час фактичної експлуатації того чи іншого автомобіля в реальних умовах.
Запровадження на найбільшому автомобільному ринку Європи, тобто у Німеччині, нових правил щодо випробування та маркування автомобілів за єдиним стандартом WLTP дозволить споживачам нових, а згодом і вживаних автомобілів, отримувати більш правдоподібну інформацію про те, які витрати чекають на них при купівлі тієї чи іншої моделі, або навіть її конфігурації.
Оскільки умови випробувань були істотно удосконалені, як для машин з ДВЗ, так і для електромобілів, почнеться накопичення інформації в різних базах даних про авто, які зараз продаються новими, однак згодом потраплять на вторинні ринки. В тому числі й в Україну.