Про користь покриття кузову восковим поліролем розповідати не треба. І той, хто навосковує машину регулярно, напевне не раз замислювався про полірувальну машинку. Купувати таку сенсу начебто немає, але є варіанти зробити машинку для полірування своїми руками.
Найдоступніша полірувальна машинка коштує від 900 грн., і слід зазначити, що в любительському режимі використання з періодичністю одни – два рази на сезон її ресурсу вистачить на кілька років. Тому якщо для вас така сума не критична, може й не варто пристосовувати підручні засоби, а відразу купити фабричний виріб.
Вже першу операцію полірування (воскування) – нанесення і розтирання можна виконувати за допомогою м’якого полірувального диска
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як захистити кузов: ТОП-5 засобів
Але спочатку розберімося, що відрізняє полірувальну машинку для кузова автомобіля від інших схожих девайсів з електроприводом – дриля, болгарки, шуруповерту.
Одна з відмінностей професійних полірувальних машинок – зручність у використані
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як зберегти кузов зимою: наносимо віск
Полірувальну машинку можна замінити як “підручними” інструментами, так і спеціально виготовленими. Вдумливий автомобіліст, якщо проявить фантазію, може отримати відразу кілька варіантів заміни.
Якщо працювати обережно, машинку для полірування можна замінити електродрилем. Для фіксації полірувального диска (або “тарілки” з “ліпучкою”, що тримає його м’яку версію) треба буде купити у будівельному магазині простенький перехідник. Мінусів у цього варіанту два: небезпека перегріти фарбу високими обертами та ергономіка: полірувати машину, тримаючи дриль перед собою під прямим кутом, дуже незручно.
Одна з типових помилок початківців – надто великі оберти, через що поліроль розлітається на усі боки, а фарба і лак перегріваються
Щодо зручності користування у порівнянні з електродрилем є один великий плюс – не треба хвилюватись, що фарба буде зіпсована через надто великі оберти: понад 1500 об/хв цей інструмент не розвиває. Тримати його так само незручно, а найголовніше, що вам доведеться робити перерви на заміну або підзарядження акумулятора. Але якщо використовувати таку “машинку” лише для деяких операцій або полірування окремих деталей, цей варіант цілком можливий.
Полірувати автомобіль за допомогою кутової шліфувальної машинки (КШМ – так ще називають “болгарку”) дуже небезпечно через надмірно високі оберти на її валу. Зрозуміло, що можна використовувати лише моделі з регулюванням обертів, але при цьому КШМ має бути достатньо потужною, оскільки обертовий момент на валу при малих обертах суттєво знижується і з маленькою “болгаркою” полірувальний диск буде просто зупинятися. З плюсів – тримати цей інструмент майже так само зручно, як правильну полірувальну машинку.
Варіант для суперактивних умільців: поєднання дриля з кутовим редуктором “болгарки” за допомогою перехідника, надрукованого на 3D-принтері
Автомобілістові, який збирається наносити віск на кузов, потрібно зрозуміти одну річ: наявність полірувальної машинки принципово не розв'язує питання. Що з машинкою, що без неї, вам доведеться попрацювати своїми руками. Тому якщо ви в принципі людина фізично здорова, і перед вами стоїть завдання нанести віск (восковий поліроль) на кузов, можна не витрачати час та гроші на експерименти з машинкою. А відразу брати до рук м’яку серветку і ставати до роботи. До речі, і небезпека нашкодити машині в такий спосіб буде мінімальна.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як навоскувати кузов авто своїми руками