Полірування кузову – на вигляд нехитра робота, але беруться за неї не скрізь, та й коштує вона чимало. Чи можна відполірувати машину власними руками? Експерти Авто24 мають певний досвід у цій справі, і готові поділитися ним.
Для початку треба розібратися, що таке полірування лакофарбового покриття. Є три види робіт, які прийнято називати цим словом. По-перше, це так зване професійне, або глибоке полірування. Йдеться про обробку поверхні у кілька кроків абразивними пастами, які знімають горішній шар лаку (фарби), залишаючи при тому на поверхні стійкий глянець – як на машині, яка щойно зійшла із конвеєру, а той краще.
Любительські поліролі можуть бути і з абразивом, і чисто воскові. Це не завжди зрозуміло з етикетки
По-друге, це любительське полірування препаратами з тюбиків, що продаються у кожному автомагазині. Кількість абразиву в цих поліролях як правило невелика, тож здебільшого вони наводять блиск на кузов завдяки восковій складовій.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як навоскувати кузов автомобіля своїми руками
І третє – це власне кажучи і не полірування, а воскування. І самі автовласники, і професіонали використовують для створення блиску любительські поліролі без абразиву, такі ще називають воском. Це і захисний засіб, і декоративний, хоча в обох сенсах – не дуже тривалої дії, максимум два-три місяці. До цієї групи можна віднести сучасні нанопрепарати типу “рідке скло” або “нанокераміка”, але вони мають кылька відмінностей: наносяться за особливим, важкодоступним для аматора методом, і тримаються на кузові набагато довше воскових речовин.
Ми сьогодні поговоримо про другий варіант, про так зване любительське полірування, яке не лише додає кузову блиску, а й в певній мірі “заліковує” шрами, нанесені нещадними роками.
Професійне полірування недаремно називають глибоким: губка знімає шар лакофарбового покриття, “зрівнюючи” подряпини на ньому
Чому професійне полірування коштує так дорого, десь 1,5 – 2,5 тис. грн? Так, глибоке полірування завжди дає видимий і тривалий ефект. Так, уся процедура займає цілий день, або й більше. Але головна причина у тому, що є певні ризики, уникнути яких дозволяє лише великий досвід полірувальника. В чому ж небезпека?
При поліруванні кузова заважають дрібні деталі та місця стиків із ліхтарями, ручками, молдингами
Але любительські поліролі, про які ми тут говоримо, мають у своєму складі дуже тонкий (тобто ніжний) абразив, тому випадкову шкоду машині завдати складніше. Хоча це не значить, що “сторонні” деталі на кузові не треба захищати.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Куди звертатись, якщо подряпав машину: до маляра чи полірувальника
Як правильно полірувати машину власними руками, можна прочитати перш за все на упаковці конкретного препарату, що ви придбаєте у магазині. А ми дамо кілька принципових порад, отриманих внаслідок практичного досвіду.
Любительські поліролі зазвичай призначені для ручного застосування із серветками або просто м’якою тканиною.
Якщо ваш автомобіль перефарбовувався, і ви не знаєте, якої товщини шар фарби та лаку лежить на кузові, побережіть ЛКП – ретельно поліруйте кузов тільки там, де блиск буде найкраще видним. А місця, наближені до вразливих зон – низ дверей, крил і бамперів, пороги – якщо і “пройдетеся” абразивним препаратом, вкрийте для додаткового захисту восковим поліролем.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як зробити дрібний ремонт кузова автомобіля своїми руками