Вважається, що повний привід останніми роками набуває все більшої популярності. Які ж реальні переваги дає трансмісія 4х4?
Коли говорять про повний привід на легковому автомобілі, мається на увазі, що всі чотири його колеса отримують крутний момент від двигуна і, відштовхуючись від землі, дружно рухають машину вперед.
Наявність повного приводу в будь-якому випадку означає кілька додаткових агрегатів в трансмісії машини. А це – зайва маса і більша ціна
В принципі, у всіх повнопривідних машин так воно і буває, але – далеко не завжди і часом не тоді, коли це буває потрібно. Поговоримо про те, які у повного привода плюси і мінуси, та як він працює.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Жаданий 4х4: як їздити на повному приводі взимку
На легковому авто повний привід аж ніяк не зайвий: з ним легше їздити по слизькій, брудній або засніженій дорозі. А ще – легше проходити складні повороти на швидкості
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як перевіряти трансмісію при виборі машини
Існує кілька систем повного приводу, в першу чергу – в залежності від запланованих позашляхових можливостей машини. Спільне в усіх них головне завдання, яке вирішують конструктори: обертовий момент двигуна треба передати не на одну, а на дві осі.
Найпоширеніший тип приводу 4х4 має таку схему. Вона не дуже ефективна на поганій дорозі, але недорога і не заважає роботі систем активної безпеки.
Розподіл крутного моменту відбувається у коробці передач або в окремій роздавальній коробці. І саме тут проявляється принципова відмінність між різними типами повного приводу:
Таким чином водій керує повним приводом на більшості сучасних кросоверів. Режим Lock означає примусове підключення другої осі, але часто електроніка залишає за собою право відключити його, наприклад, при перегріві
Крім типу підключення другої пари коліс, трансмісія повнопривідних автомобілів має цілу низку додаткових функцій, які підвищують ефективність приводу. Але ця тема варта окремої статті, яку ми незабаром підготуємо.
Твердо вирішивши придбати повнопривідний автомобіль, ви маєте розуміти, де саме ви будете використовувати режим 4х4. Адже і умови “бездоріжжя”, і типи повного приводу бувають дуже різними. Звісно, якщо дозволяють кошти, можна купити машину з максимально можливим позашляховим потенціалом, нехай навіть вам ніколи не доведеться використати його “на всі 100”. Гірше, коли з технічних причин ваш “позашляховик” виявиться не настільки спроможнім, як вам треба.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як підготувати авто до поїздки на пікнік