Коло замикається: сезон завершується і далі відкладати нікуди – настав час взувати машини у зимові шини. Даємо до цього повідомлення ще кілька аргументів на тему “Чи не рано?” і додамо кілька корисних порад.
Майже в усіх регіонах України найближчими днями температура опускається до нуля і нижче, та ще й місцями – з дощем та снігом. Тобто на літніх шинах їздити буде небезпечно.
Затягнутий перехід від осені до зими – один з проявів зміни клімату на планеті. Тому в автомобілістів виникає стільки вагань щодо термінів перевзування.
Ніколи не буде зайвим нагадати, що зимові шини є сенс використовувати при падінні температури повітря до +7оС + 8оС. Тому що сучасна літня гума за таких градусів твердішає настільки, що втрачає значну частину своїх можливостей. Інакше кажучи, часом вона більше ковзається по холодній дорозі, ніж чіпляється за неї – не говорячи вже про ділянки дороги, де утворилася крига.
Читайте також: Зимові шини: 5 помилок при самостійному перевзуванні авто
Ні, аж ніяк не зарано. Навіть якщо морози будуть лише вночі та вранці, літній гумі буде “некомфортно” на холодному асфальті (див. вище), а острівці льоду можуть залишатися на весь день на ділянках дороги в тіні та, скажімо, на мостах.
Мокрий асфальт наприкінці осені може без попередження перетворитись на “чорний лід” – і тоді машину на літній гумі гарантовано чекають неприємності.
Цілком можливо. Але це буде не надовго, і все одно врешті-решт на найближчі чотири-п’ять місяців в Україні встановиться зима. І чому ми говоримо лише про температуру? Адже навіть за плюсів на термометрі наприкінці листопада цілком може випасти сніг – і тоді вже на літній гумі точно їздити не зможете. І найголовніше: майте на увазі, що зимова шина поводиться на теплій дорозі краще, ніж літня – на холодній. Такі вже властивості гумової суміші, з якої варіть протектор покришок.
Дуже бажано. Але якщо у різних діапазонах швидкостей ви не відчуваєте вібрацій на кермі та кузові, то можна перевіряти балансування не при кожному перевзуванні машини, а почекати до іншої нагоди. Наприклад, до візиту машини на СТО для чергового ТО або іншого ремонту.
Такий сюрприз буде тим більше дивним, якщо шина при цьому триматиме тиск. Насправді це не такий вже й рідкий випадок, адже цвях може не діставати до шару гуми, який герметизує внутрішній об’єм шини. І поки цього не сталося, інородне тіло треба витягнути. Краще довірити цю справу професіоналу, щоб протектор не отримав додаткові пошкодження.
Читайте також: Які несподіванки можуть чекати автовласника на шиномонтажі
Може таке статися, що діставши вашу зимову гуму з місця зберігання, ви раптом з’ясовуєте, що вона здається вам надто старою. Згідно українських Правил дорожнього руху (п. 31.4.5), глибина протектору шин має бути не менше 1,6 мм, і не зумовлено, про який сезон йдеться. Але у деяких європейських країнах (Австрія, Албанія, Боснія і Герцеговина, Македонія, Сербія) “зиму” слід міняти, коли вона стирається до глибини 4 мм. І в цьому є сенс, адже на снігу та сніговій каші потрібен якомога глибший протектор. В Україні будь-яку шину не можна експлуатувати, якщо вона має порізи, через які видно корд.
Стертий до 1,6 мм або до 4 мм протектор – не єдиний привід відправити зимову шину на смітник. Порізи та гулі – не менш вагома причина для відставки.
Зважаючи на обставини воєнного часу та маючи чималий досвід тестування та експлуатації шин різних моделей, хочемо дати пораду: не варто боятися бюджетних шин. Так, преміальні багато у чому кращі, але якщо не уявляти себе Шумахером, а їздити спокійно і зважено, то адекватної дешевої гуми буде цілком достатньо. Тим більше якщо порівнювати її з уживаними шинами – навіть нехай вони будуть преміального бренду. Зважте лише на те, що бюджетні шини навіть у межах одного цінового сегменту бувають різної якості.
Читайте також: Чи справді потрібно балансувати шини щосезону