На перший погляд, гібриди здаються більш привабливими, оскільки мають переваги як електричних, так і традиційних авто. Але вони також мають недоліки, які притаманні обом типам транспортних засобів.
Хоча кожен варіант має свої переваги та недоліки, деякі люди все ж віддають перевагу гібридним моделям над електромобілями. Тож вони виявилися найпопулярнішим варіантом, оскільки пропонують найкраще з обох світів. Гібриди обіцяють кращу паливну ефективність порівняно з транспортними засобами на бензині, а також доступніші за електромобілі.
Читайте також: На що перейде комерційний транспорт: електричка, гібрид чи водень
Більшість людей, ймовірно, припускають, що гібриди будуть дорожчими в обслуговуванні. Зрештою, вони мають і електродвигун, і двигун внутрішнього згоряння, і на папері це може здатися вдвічі дорожчим обслуговуванням. Насправді ж вони часто потребують менше планового обслуговування. Це тому, що електродвигун зазвичай надає допомогу, а це означає, що такі компоненти, як гальма та сам двигун, не працюватимуть надто інтенсивно.
В результаті, ви рідше будете замінювати масло та гальмівні колодки. Однак це не означає, що обслуговування гібрида не дороге. Деякі аспекти, такі як акумуляторні блоки та електричні системи, можуть призвести до дуже значного збільшення витрат на ремонт, особливо якщо на них не поширюється гарантія або вона вже закінчилась.
Одна з головних причин, чому люди часто неправильно розуміють витрати на обслуговування гібридів, полягає в тому, що їх не можна чітко віднести до однієї категорії. З точки зору планового обслуговування, гібриди дуже схожі на автомобілі з бензиновим двигуном. Заміна масла, перевірка рідин, ротація шин та огляд двигуна є частиною графіка. Єдина відмінність полягає в тому, що для гібридного автомобіля інтервали між цими плановими обслуговуваннями будуть довшими, ніж у бензинових автомобілів.
Візьмемо, наприклад, гальмівну систему. Оскільки гібриди використовують рекуперативне гальмування для заряджання акумулятора, можна очікувати, що колодки та ротори гібридних автомобілів легко проїдуть вдвічі більше, ніж їхні бензинові аналоги. Це означає, що щорічне технічне обслуговування буде трохи доступнішим. Однак, хоча менш часте планове обслуговування допоможе компенсувати витрати в перші роки володіння автомобілем, ситуація зміниться, коли ви почнете розглядати довгостроковий або спеціалізований ремонт.
Наприклад, гібридний акумуляторний блок розрахований на термін служби від восьми до десяти років, або близько 200 тисяч кілометрів за нормальних умов. Насправді, поломка акумулятора більше залежить від віку ніж від пробігу. Однак, якщо це все ж таки акумулятор вийде з ладу передчасно, ви можете розраховувати на те, що за новий оригінальний акумуляторний блок доведеться заплатити від 2000 до 8000 доларів. Така сума співставна з вартістю самого авто. Звідси й походить ідея про те, що гібридний автомобіль дорогий в обслуговуванні, хоча такі проблеми, ймовірно, виникатимуть після 8-10 років експлуатації.
Також цікаво які гібриди витрачають менше 6 літрів на сотню
Завжди легко передбачити витрати на обслуговування автомобілів на бензині порівняно з іншими моделями. Зрештою, у них звичайний плановий перелік – заміна масла та свічок запалювання кожні кілька тисяч кілометрів, регулярне обслуговування гальм тощо. Крім того, їхні запчастини широко доступні. Однак, хоча все це допоможе зберегти низькі витрати на ремонт, періодичний ремонт, як правило, накопичується через кілька років. Якщо поєднати ці витрати з вищою витратою палива, то можна помітити, що обслуговування та володіння автомобілем, що працює лише на бензині, може бути досить дорогим.
З іншого боку, повністю електричні транспортні засоби зазвичай обертаються в протилежному напрямку. У них менше рухомих частин, немає свічок запалювання чи оливи, про які потрібно турбуватися. Крім того, рекуперативні гальмівні системи в електромобілях мінімізують знос гальм, що, своєю чергою, скорочує інтервали обслуговування гальм, тому електромобілі завжди найдешевші в обслуговуванні. Однак варто зазначити, що, як і у випадку з гібридним автомобілем, вартість ремонту електромобіля може різко зрости, коли акумуляторні блоки вийдуть з ладу, а це як у всіх акумуляторів 8-10 років. При цьому акумулятор для електромобіля зазвичай більший та дорожчий ніж для гібридного авто.
У більшості випадків витрати на ремонт та обслуговування гібрида знаходяться десь посередині. Суть у тому, що перед покупкою нової моделі слід знати, що хоча звичайні витрати зазвичай нижчі, дорогий ремонт, такий як заміна акумулятора, може мати вирішальне значення. Саме тому не варто купувати гібриди якім понад 8-10 років, адже їх батареї зазвичай знаходяться на межі зносу і скоро потребуватимуть заміни.