Скільки заробили страхові компанії на автоцивілці у 2025 році

20:10, 12 листопада, середа

За 10 місяців поточного року страхові компанії продали полісів автоцивілки на 18,9 млрд грн, а виплатили - 5,3 млрд грн. Таким чином рівень виплат за полісами автоцивілки становить лише 28%.

За 10 місяців 2025 року страхові компанії – члени МТСБУ – врегулювали 122 890 страхових випадків за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності автовласників (ОСЦПВ). Це на 4% більше, ніж за аналогічний період 2024 року.

Читайте також: Зеленський підписав закон про підвищення тарифів на "автоцивілку"

Загальна сума страхових виплат досягла 5,3 млрд грн, що на 34% перевищує торішній показник. Такий приріст пояснюється не лише збільшенням кількості ДТП, а й вищими сумами компенсацій через зростання середніх збитків унаслідок інфляції та вартості ремонту. Але на фоні отриманих коштів від продажу полісів ця цифра не виглядає великою.

Європротокол: цифровий формат набирає обертів

Європротокол продовжує впевнено витісняти традиційну процедуру врегулювання ДТП. У 2025 році 45% дорожньо-транспортних пригод було врегульовано водіями самостійно, без участі поліції, із використанням електронного або паперового Європротоколу. Для порівняння, у 2024 році цей показник становив лише 37,8%.

За січень-жовтень кількість таких випадків сягнула 55 462, а загальна сума виплат за ними зросла на 84,5%, досягнувши 1,5 млрд грн. Середня виплата у межах Європротоколу становила 27 599 грн, що також є рекордним показником за останні роки.

Цифровізація страхової системи

У січні-жовтні 2025 року було укладено 6,04 млн договорів ОСЦПВ, що на 5,5% менше, ніж торік. Проте майже всі договори (99,7%) укладено в електронному вигляді, що свідчить про стійку тенденцію до повної цифровізації ринку автострахування. Загальна сума зібраних страхових премій за цей період становила 18,9 млрд грн.

Читайте також: Чому взимку краще їздити на кросовері

Експерти МТСБУ відзначають, що цифрові сервіси дозволяють зменшити витрати страховиків і спростити взаємодію з клієнтами. Водночас популяризація Європротоколу та електронних полісів формує нову культуру поведінки водіїв у разі ДТП.