Тягові батареї з часом втрачають свою максимальну ємність. І чим частіше для зарядки використовуються швидкісні пристрої, тим менше живе акумулятор.
Експерти компанії Geotab провели дослідження 6300 електрокарів приватних власників та корпоративних парків. Статистика показує, що в більшості випадків деградація батарей є не критичною.
Читайте також: Futurus перетворює лобове скло на суцільний екран доповненої реальності
Geotab наводить данні про середньостатистичну втрату ємності акумуляторів протягом року на рівні 2,3% від початкової потужності. Це означає, що більшість акумуляторів здатні служити не менше, ніж самі автомобілі, які вони живлять.
Експерти наводять конкретні приклади. Так, у зрізі брали участь два електрокари від різних виробників: Tesla Model S 2015 року випуску втрачала в середньому по 2,3% ємності батарей щороку, тоді як Nissan Leaf такого ж віку зменшував свою енергоємність в середньому на 4,2% протягом року. Експерти пояснюють, що причиною такої різниці може бути різний принцип охолодження тягових акумуляторів – у Tesla використовується рідинне охолодження, в той час як у Nissan система покладається на пасивне охолодження повітрям.
Geotab вказує, що деградація акумуляторної батареї не є лінійною. Як результат, протягом кількох років падіння може бути повільним, а в якийсь момент різко збільшитись. Прогнозувати зміни практично неможливо, оскільки на них впливає багато різних факторів.
Дослідження також показало, що клімат, у якому експлуатується електрокар, також має вплив на темпи деградації акумуляторів: у спекотному кліматі батареї швидше втрачають ємність, ніж у прохолодному. Часта швидка зарядка також прискорює деградацію акумулятора, а от частота заряджань на цей параметр не впливає.
Також цікаво: Набір компонентів від Electric GT дозволяє перетворити будь-який автомобіль на електрокар