Система охолодження потрібна двигуну протягом цілого року, але саме влітку настає її зоряний час. Адже до пекельної температури двигуна додається літня спека по той бік капоту. Між тим, одне з найслабкіших місць немолодого автомобіля – саме система охолодження. “Авто 24” знає, як знизити ризик її відмови у дорозі.
Водії з досвідом знають: система охолодження вживаної машини багата на сюрпризи. Від проблем з опаленням до вимушеної зупинки у дорозі, и при тому банальний перегрів двигуна легко призводить до капітального ремонту силового агрегату.
Якщо водій вживаного автомобіля прогавить критичні покази термометра, він може легко “влетіти” на чималеньку суму – повний ремонт двигуна.
В принципі, слабкі елементи цієї системи у кожної моделі двигуна добре відомі автомеханікам. Але далеко не завжди їх можна завчасно проконтролювати – часто їх зовнішній вигляд нічого не говорить діагносту, а деякі компоненти системи охолодження розташовані так, що і побачити їх – справжня проблема. Але це не означає, що прогнозувати стан і відмови системи охолодження не можна. Деякі загрози може виявити навіть сам автовласник, деякі – “по зубах” лише досвідченим професіоналам.
Читайте також: Як промити систему охолодження авто народними методами
Зовнішній вигляд підкапотного простору може багато що сказати водієві, і для цього не потрібно мати особливого досвіду.
Сліди протічок і тріщини на гумових шлангах – сигнал до їх негайної заміни. Старі пластикові патрубки треба замінювати, не чекаючи проблем.
Щодо запчастин до системи охолодження – варто зазначити, що в цій групі деталей традиційно дуже багато низькоякісних виробів. Притому, що навіть найдорожчі запчастини навряд чи будуть настільки ж довговічними, якими були “рідні” компоненти автомобіля. Тож якщо для вас важлива надійність автомобіля, поставтесь до вибору деталей з максимальною відповідальністю.
На старому радіаторі крім потіння антифризом через мікротріщини (на фото вгорі) може бути інша проблема – сміття. Його можна позбутися, а тріщини – сигнал до заміни.
Власне, для контролю системи охолодження особливого обладнання не потрібно. Проте, труднощі у тому, що в багатьох випадках доведеться частково розібрати двигун. Тому можна приурочити діагностику та заміну важкодоступних деталей системи охолодження до іншого ремонту чи певних регламентних робіт: заміни приводу ГРМ, очищення інжекторів, заміни свічок тощо.
Читайте також: В спеку і в мороз: 5 проблем автомобільного радіатора
Металеві патрубки системи охолодження часто ховаються у глибині моторного відсіку. Але вони підступні: на старій машині іржавіють до дірок.
Якщо ваша машина давно вже не нова, дотримуйтеся таких правил:
В жодному разі не намагайтеся продовжити рух з нестачею антифризу у системі охолодження. Навіть якщо ви проїдете із “сухим” радіатором відстань у сто метрів, це може призвести до пошкоджень головки блоку циліндрів, поршнів та стінок циліндрів. Тобто до поламок двигуна, які не усунути навіть його капітальним ремонтом.
Якщо вік машини переступив відмітку 5 – 6 років, варто щотижня контролювати рівень антифризу. І постійно слідкувати за температурою двигуна.
Власник ненового авто має розуміти, що колись настане той день, коли його машина остаточно перейде в категорію вживаних. З одночасною зміною ставлення власника до технічного стану машини: щоб вона не підвела у дорозі, доведеться періодично витрачати час на контроль, обслуговування та превентивні ремонти. Так, ці клопоти можна ігнорувати, але тоді доведеться бути готовим до поламок у дорозі, пошуку буксира або евакуатора. Зрозуміло, це буде дорожче і в грошовому виразі, і з точки зору витрат часу – але вибір завжди за власником авто.
Читайте також: Навіщо потрібно перевіряти систему охолодження