У США запровадили дистанційний техогляд вантажівок: як це працює

20:31, 14 серпня, четвер

Якщо у США вантажівки менше стали зупиняти для перевірки технічного стану, то це не варто вважати за послаблення. Тепер нові технології прийшли й сюди: віддалений моніторинг виявить і стан гальм у фури, і визначить придатність шин до експлуатації.

Департамент транспорту штату Нью-Йорка в липні започаткував технічний огляд вантажівок дроном з тепловізійною камерою. Як повідомляє на своїй сторінці NYS Department of Transportation (NYSDOT), результативність нової методики дистанційного огляду шин та гальм перевершила усі сподівання – видно досить багато несправностей.

Цей пристрій інспектори використали під час рейдових перевірок транспортних засобів. В першу чергу впадав в очі тривожний стан перегрітих гальмівних систем. З такою проблемою вони можуть втратити свою ефективність.

Читайте також Для чого над європейськими дорогами кружляють дрони

Не стали винятком й перегріті шини. Вони можуть бути недостатньо накачаними чи зі стертим протектором, що також впливає на зростання температури від тертя. Перегріті колеса є небезпечними, мають властивість вибухати.

На верхньому фото звичайне зображення фури зі сканера квадрокоптера, нижче – знімок з тепловізора, де весь температурний спектр добре проглядається. Фото: NYSDOT

Для прикладу інспекція опублікувала знімки магістрального тягача з напівпричепом. В першому випадку це класичне фото фури, а в другому – температурний скан вантажівки з причепом. Там у відповідній кольористиці добре видно ділянки з підвищеною температурою, що вже є загрозливо для безпеки транспортного засобу, вантажу та інших учасників дорожнього руху. І це вимагає втручання та виведення вантажівки зі смуги руху для усунення проблеми.

Таким чином в американських служб контролю за транспортом з’явився дієвий інструмент дистанційного моніторингу шин та гальмівних систем у вигляді квадрокоптерів. Ця технологія виявилася не тільки результативною, але й відносно дешевою.

Читайте також Де дрони на дорозі слідкують за порушниками ПДР

Європейці також скористалися тепловізорами. Федеральна служба контролю за транспортним сектором Німеччини встановила такі прилади на своїх машинах для вимірювання температури гальм і шин вантажівок, що рухаються дорогою. А на автомагістралі A81 поблизу Штутгарта є стаціонарний пункт теплового вимірювання для вантажівок. Там вимірюється температура перед в’їздом до тунелю.