Ринок активізувався у найстарішому сегменті вторинки, а регіональна різниця у віці автопарку — майже вдвічі між Києвом та сходом країни.
У жовтні 2025 року середній вік легкових автомобілів, які перепродувалися всередині країни, зріс до 16,4 року. Про це свідчать дані внутрішнього ринку, що демонструють чітку тенденцію до активізації бюджетного сегмента. У вересні показник становив 16,0 року, порахував Інститут досліджень авторинку.
Також цікаво які авто привозили зі США у жовтні
Регіональні відмінності залишаються разючими. Київ традиційно тримає наймолодший автопарк — у середньому 11,2 року. Вища купівельна спроможність та стабільний попит на нові й майже нові авто формують пропозицію, яка суттєво відрізняється від решти країни. Різниця з національним показником сягає понад п’яти років.
Дещо старші, але все ще «свіжі» машини фіксують у західних областях. Львівська має середній вік 14,5 року, Закарпатська — 14,6 року. Близькість до кордону та потужний потік авто з Європи, середній вік яких близько 8,4 року, підтримують тут відносно молодий автопарк.
Дніпропетровська та Київська області демонструють 15,5 року — це рівень, який у вересні був середньоукраїнським.
Найстаріші автомобілі продають на територіях, які найбільше постраждали від бойових дій та економічних втрат. У Донецькій області середній вік становить 19,4 року, у Херсонській — 19,0 року. Ці значення фактично наближаються до позначки «два десятиліття».
Також до групи старіших регіонів входять Сумська (17,2 року) та Черкаська (17,0 року) області. Нижчий рівень оновлення автопарку в таких областях свідчить про зменшення купівельної спроможності та обмежену пропозицію свіжіших авто.
Підсумковий середній вік перепроданих легковиків — 16,4 року — піднявся на 0,4 року за місяць. Це свідчить про помітне пожвавлення саме найстарішого та найдешевшого сегмента. Такі коливання характерні для періодів, коли на ринок виходить велика кількість автомобілів вартістю до $5–7 тисяч.
Цікаво, що середній вік авто, переоформлених через цифровий сервіс «Дія», ще вищий — 16,8 року. Це означає, що онлайн-платформа активно використовується не лише для нових і відносно дорогих машин, а передусім для вікових авто, власники яких цінують можливість швидко та просто пройти бюрократію.
Також цікаво електромобілі рухають глобальний ринок
Український ринок сильно залежить від бюджетного сегмента, через що середній вік автопарку залишається високим. Для порівняння, у країнах ЄС середній вік автомобілів — близько 12 років. Різниця у чотири роки підкреслює структурну відмінність та економічні фактори, які формують український парк.