В Україні війна, тож не дивно, що пальне на заправках є не скрізь і не завжди. І те, що ціни на нього зростають, факт хоч і зрозумілий, але теж малоприємний. “Авто 24” підготувало набір рекомендацій щодо економії пального, актуальних саме в умовах воєнного часу.
Апетит автомобіля в більшості ситуацій можна в тій чи інші мірі вгамувати, оскільки на нього впливає цілий перелік чинників. Грамотним власникам деяких моделей під силу знизити витрату пального навіть відносно паспортних даних, які зазвичай є мінімальними.
За складної економічної ситуації не соромно всерйоз перейнятися питанням економії пального
Кожен з наведених нижче заходів знизить витрату пального на мізерну величину, але застосовані усі разом, вони помітно відіб’ються на загальній економії.
Читайте також: Якщо немає каністри: де зберігати бензин
Для досягнення паспортних показників витрати пального автомобіль як мінімум має бути справним. Перелік вузлів, що впливають на апетит машини, такий:
Через забруднення або знос форсунки вона може не давати такий красивий конус розпилення пального. Щоб зберегти економічність, форсунки треба промивати
Через порушені кути встановлення коліс машина може мати поганий накат, і як наслідок – підвищену витрату пального
Читайте також: Як заправити авто в Європі: відмінності від українських АЗС
Щоб машина споживала менше пального, можна вжити додаткових, нештатних заходів.
Змінивши програму управління двигуном, можна підвищити економічність мотора, але при тому постраждає динаміка. І коштує процедура недешево
Не менше половини успіху в справі економії пального – це стиль водіння. Від того, як водій обходиться з педалями та селектором коробки передач, залежить, на яких обертах буде працювати двигун і відповідно, скільки бензину або дизельного палива згорить у його циліндрах.
Увімкнені світлові прибори теж вимагають своєї частки пального. Зменшити його можна, використовуючи LED-вогні ДХВ замість ближнього світла
Відправляючись у поїздку в умовах, коли треба економити пальне, щоразу продумуйте маршрут. Майте на увазі, що на рівній дорозі, коли машина їде на постійних обертах двигуна і на одній передачі, вона споживає менше пального, ніж там, де доводиться весь час то розганятися, то гальмувати. Тобто часто буває вигідніше зробити зайві кілька кілометрів по рівному асфальту, ніж “зрізати” по розбитій бруківці.
В умовах війни враховуйте також кількість перехресть, світлофорів та блокпостів на запланованому маршруті: у тягнучках перед ними ви можете втратити більше пального, аніж на об’їзді в десяток кілометрів по добрій дорозі. До речі, з точки зору економії пального вважається, що при зупинці у пробці більш як на 20 – 30 секунд вигідніше щоразу глушити двигун, аніж чекати на нейтралі та на холостому ході двигуна.
Нерівна дорога на витрату пального не впливає. Але витрата пального зростає через необхідність часто гальмувати і прискорюватись
Під час війни багато хто з водіїв почав возити з собою чимало додаткового вантажу – запас пального, води, запчастини, шанцевий інструмент тощо. Додайте сюди ще повний бак бензину (дизелю), а у машини з ГБО – ще й закачаний під зав’язку балон з пропан-бутаном. У сумі це збільшує масу машини настільки, що помітно зростає витрата пального. Особливо це помітно, коли машина то прискорюється, то гальмує, і особливо – у компактних моделях з двигуном малого об’єму. Тому можливо варто передивитися свою політику щодо запасів у багажнику.
Взагалі прийоми економії пального можна розділити на два підходи. Можна економити суворо, безальтернативно, постійно приділяючи цьому увагу під час руху. А можна засвоїти основні прийоми економічної їзди, довести їх до автоматизму і дотримуватися їх у повсякденному користуванні машиною на рівні підсвідомості.
Читайте також: Машину на зберігання: як законсервувати авто на час війни