У заголовку – питання, не зрозуміле тим, хто ніколи не сідав за кермо машини "на механіці". Порадіймо за них – а для решти пропонуємо кілька підказок з власного досвіду тест-пілотів Авто24.
Навички управління механічною трансмісією, отримані водієм під час навчання в автошколі, зазвичай настільки міцні, що під час пересідання на машину з АКП доводиться справді перенавчатися. І справа тут не лише у ризику щось поламати під час спроби ручного перемикання передачі в “автоматі”, а й у справжній загрозі для безпеки руху.
Автоматична трансмісія – це зручність управління. Але користуватися нею треба вчитися
Справа у тому, що найтиповіша помилка водія у такому випадку – спроба натиснути педаль зчеплення. Але замість відсутньої педалі нога найчастіше потрапляє на широку і зручну гальмівну педаль – внаслідок чого машина стає як вкопана. Якщо таке трапляється у потоці транспорту, це призводить до аварійної ситуації: не кожен водій, що прямує ззаду, встигне зреагувати та зупинитися.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автомат для жінки: ТОП-5 нових недорогих машин з АКП
Але й на вільній дорозі така спроба “переключитися” може завершитися неприємнотями – хтось з пасажирів (а не дай Боже, в салоні буде дитина!) може вдаритися в лобове скло або переднє сидіння.
Якщо помилково натиснути гальма замість зчеплення, машина різко загальмує, що може призвести до ДТП. Винним буде сам недосвідчений водій
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: АКП проти варіатора CVT: що краще
У більшості сучасних АКП режими обмеження перемиканнь типу W, L, 1 та 2 для складних умов руху замінені на ручний режим: вибирай передачу сам
Насправді, конструктори автоматичних трансмісій вживають серйозних заходів, аби не допустити насильства над коробкою-автоматом та з’єднаним із нею двигуном. Згадана на початку статті помилка зі спробою натиснути зчеплення – певно, єдина неприємність, яку водій може створити через власну необережність.
Сучасні трансмісії зазвичай мають блокування від увімкнення заднього ходу при русі вперед, від перевантаження двигуна надмірно високими або надто низькими обертами в ручному режимі “автомата”. Хіба що радимо бути уважніше при переході з автоматичного режиму в режим Manual під час руху – що не вийшло, що ви через необережність встановили надто високу або надто низьку передачу. Нічого страшного при цьому не станеться, але двигун и коробка можуть зазнати небажаних ударних навантажень.
Зламати сучасну АКП через некоректні дії важко: в селекторі передбачено кілька блокувань від небезпечних помилкових маніпуляцій
Машина “на автоматі” аж ніяк не означає, що на повному “автоматі” має бути і її водій. Сідаючи за кермо, не можна розслаблятися настільки, щоб забувати про кількість педалей та тип трансмісії. Зазначимо, що для уважного водія цілком реально протягом дня кілька разів пересідати з машини з АКП на чисту “механіку” і навпаки – і без жодного випадку переплутаних педалей. Тож ніяка, навіть найкомфортніша у світі машина не дає водієві права на помилку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи треба прогрівати коробку-автомат на сучасному авто