Напевне, в умовах військового часу та можливого подорожчання пального не треба пояснювати, чому багато хто з водіїв намагається заповнити паливний бак до повного. Це не завжди просто, але побачити бензинові хвилі у горловині цілком реально. “Авто 24” ділиться кількома секретами щодо методів наповнення бака до максимуму.
Коли ми говоримо про заправку бака під пробку, цей вислів треба розуміти без лапок. Йдеться про бак, повний настільки, що рівень пального стоїть у горловині так високо, що в нього можна занурити палець (сподіваємося, ви не будете цього робити).
Заправити бак “під пробку” не дає автоматика бензоколонки, яка припиняє подання пального, коли на зріз пістолета потрапляє пальне.
Але відразу попередимо, що така заправка не передбачена виробником. Паспортна максимальна ємність набагато менша, і заповнити бак на цю паспортну кількість можна просто так, без додаткових зусиль.
Читайте також: Як злити пальне з баку автомобіля
Певно, усі водії знають, що насправді майже в кожен автомобіль можна заправити пального на кілька літрів більше, ніж записано у заводському мануалі (див. таблицю нижче). Але для цього треба вжити деяких додаткових заходів.
У сучасних бензобаках вгорі утворюються “кишені”, де тримається повітря. Якщо дати йому повільно вийти, ці порожнини можна заповнити пальним.
Переробляти щось в машині або виготовляти якісь пристрої не треба. Справа лише у правильних діях при заправці, причому іноді все залежить від заправника АЗС.
Автомобіль |
Штатна ємність |
Реальна ємність |
Додаткові літри |
ЗАЗ Lanos |
48 |
53 |
5 |
Renault Logan |
50 |
68 |
18 |
Renault Duster (4х4 і 4х2) |
50 |
65 |
15 |
Skoda Octavia A5 |
55 |
69 |
14 |
Skoda Fabia ІІ |
45 |
50 |
5 |
VW Passat B7 універсал |
70 |
75 |
5 |
VW Passat B8 універсал |
66 |
75 |
9 |
KIA Sportage |
62 |
70 |
8 |
ВАЗ-2109 |
43 |
48 |
5 |
Читайте також: Якщо немає каністри: де зберігати бензин
По-перше, часто вільній заправці надмірної кількості палива заважає форма бака – з багатьма заглибленнями та опуклостями. Щоб дати повітрю вийти з них, рідину треба подавати повільно.
По-друге, часто водій не знає, скільки насправді бензину чи дизелю залишається у баку. Показання штатного приладу часто приблизні.
Паливний бак найчастіше розташовують під днищем, де він може отримати пошкодження. Зокрема, металевий отримує вм’ятини і зменшує свій об’єм.
Нарешті, іноді ємність бака обмежують його пошкодження. Оскільки бак зазвичай розташований під днищем машини, трапляється, що на поганій дорозі він деформується – отримує настільки значні ум’ятини, що об’єм зменшується на кілька літрів. Але це стосується лише металевих танків.
Якщо ви заповнюєте бак під саму пробку з “у запас”, майте на увазі, що сучасний бензин має гарантований термін зберігання 6 місяців (ДСТУ 7687:2015 “Бензини автомобільні Євро”). Дизпаливо зберігається без втрат якості протягом 1 року (ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро. Технічні умови”). Якщо ви знаєте, що встигнете витратити ваш “стратегічний запас” за цей строк, то питань немає. Але ж не забувайте, що зазначені півроку та рік зберігання – це лише за умови дотримання певних вимог. Тобто як мінімум тара має бути герметично закритою, а крім того, зануреною у землю для уникнення перегріву та коливань температури. Як ви розумієте, паливний бак автомобіля, який по півдня проводить на сонці, під ідеальні умови зберігання палива не підпадає. Тож доведеться або перелити пальне у хорошу каністру, або ж не створювати його запас на кілька місяців наперед.
Читайте також: Вміщуємо більше літрів: як самостійно заправити машину