Багато виробників відклали цілі щодо випуску лише електромобілів через повільне їх впровадження у світі.
Зі сповільненням продажів електромобілів у світі, багато виробників автомобілів оголосили, що відкладають свої попередні зобов'язання перейти виключно на електричні автомобілі. Натомість вони говорять про гнучкість у своїх пропозиціях, щоб забезпечити задоволення потреб усіх покупців та захистити прибуток.
З початку 2024 року низка автомобільних брендів оголосила про затримки або пом'якшення стратегій розвитку акумуляторних автомобілів, про них розповідає британське видання thisismoney.
До речі у Великобританії власники електромобілів починають їздити безплатно
В галузі електромобілів накопичилось кілька проблем: з зарядною інфраструктурою, нестабільна державна політика, збільшення тарифів та зупинка приватного використання автомобілів. Це призводять до усвідомлення автовиробниками того, що деякі терміни розвитку електромобілів є «занадто амбітними».
Отже, які автовиробники оголосили, що вони переосмислять свої плани щодо повного переходу на електромобілі? І з якого часу?
Mercedes-Benz — черговий виробник, який відмовився від терміну переходу на повністю електричні моделі, і тепер підтверджено продовження випуску бензинових та гібридних моделей після 2030 року.
Минулого року продажі електромобілів Mercedes впали на 23 відсотки, незважаючи на те, що світові продажі зросли на 25 відсотків до 17 мільйонів.
Описуючи новий напрямок як «корекцію курсу», керівництво концерну вказало на повільне впровадження електромобілів у деяких регіонах та загальні ринкові умови як причини, чому «найбільш раціональним підходом є використання обох технологій і не нехтування ними».
Минулого року Volvo відмовилася від своєї обіцянки продавати лише повністю електричні автомобілі до 2030 року через низькі продажі автомобілів з акумуляторними батареями.
У вересні шведська компанія оголосила, що до кінця десятиліття прагне досягти того, щоб від 90 до 100 відсотків її світових продажів становили або повністю електричні, або гібридні моделі з підзарядкою від мережі.
Керівники Volvo заявили, що затримка графіка виробництва електромобілів «дозволить продати обмежену кількість моделей м’якого гібрида, якщо це буде необхідно».
Volvo, мажоритарним власником якої є китайська Geely, пояснює свою зміну політики «повільнішим, ніж очікувалося», розгортанням зарядної інфраструктури, скасуванням державних стимулів на деяких ринках та «додатковими невизначеностями», створеними нещодавніми тарифами на електромобілі.
Виконавчий директор Volvo Cars Джим Роуен підтвердив, що Volvo «рішуче» вірить у те, що майбутнє електричне, але що «перехід до електрифікації не буде лінійним», тому Volvo «потрібно бути прагматичною та гнучкою».
Audi — ще один автомобільний бренд, який щойно реалізував свою стратегію повного розвороту в напрямку електромобілів. Вона продовжуватиме виробляти як автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), так і гібриди з підзарядкою від мережі в наступному десятилітті.
Німецький виробник зобов'язався припинити розробку двигунів внутрішнього згоряння у 2033 році.
Генеральний директор Audi Гернот Дельнер минулого тижня підтвердив переглянутий план бренду, пояснивши, що «гнучкість» — це новий напрямок, який Audi обере, щоб побачити, як «розвиваються ринки».
Спочатку автовиробник планував випустити свій останній автомобіль лише з двигуном внутрішнього згоряння наступного року — це Q7 нового покоління. Однак раніше цього року він припустив, що бензинові та дизельні моделі можуть працювати довше в рамках «абсолютно нової» лінійки паливних двигунів.
Електромобілі становили менше 10 відсотків світових продажів Audi минулого року.
До речі китайська Audi зовсім не схожа не європейську
У своїй заяві виробник автомобілів заявив, що очікує, що перехід на електромобілі триватиме довше, ніж очікувалося.
Компанія Porsche заявила, що послаблює свої цілі щодо того, щоб до 2030 року 80% продажів були повністю електричними, і підтвердила, що продовжуватиме продавати існуючий позашляховик Cayenne з двигунами внутрішнього згоряння протягом наступного десятиліття.
За словами Porsche, ціль у 80 відсотків буде досягнута лише за умови, що цього вимагатимуть попит клієнтів та розвиток сектору електромобільності.
Porsche також минулого року боролася з низькими продажами електромобілів і наголосила на нерівності у використанні електромобілів на трьох ключових ринках, де попит значно випереджає Китаї, повільніший у Європі та нерівномірний у США.
Американський автомобільний гігант Ford мав одні з найамбітніших планів щодо електромобілів, випереджаючи конкурентів у своєму прагненні постачати покупцям автомобілі з нульовим рівнем викидів.
Але влітку 2024 року Ford скоротив ці амбіції, визнавши, що його кінцевий термін 2030 року щодо повного переходу на електромобілі був «занадто амбітним».
Головний операційний директор підрозділу електрифікації Model E компанії Ford Марін Г'яджа розповів виданню Autocar, що існує «невизначеність» щодо попиту водіїв на електромобілі, і що причиною оновлення терміну є складні зміни в законодавстві.
До речі скільки європейського ринку захопили китайські автовиробники
Деякі виробники все ще вагаються і мають дати конкретну відповідь «так» чи «ні» щодо того, чи змінилися їхні плани щодо електромобілів.
BMW є однією з них, оскільки вона відклала плани інвестувати 600 мільйонів фунтів стерлінгів в електрифікацію заводу Mini Oxford через повільніше, ніж очікувалося, впровадження електромобілів.
Продажі електромобілів у Європейському Союзі впали на 5,9 відсотка у 2024 році, хоча продажі бензинових та дизельних автомобілів також знизилися, тому BMW ухвалила рішення призупинити інвестиційні плани, враховуючи «численні невизначеності, з якими стикається автомобільна промисловість».
Генеральний директор BMW Олівер Ціпсе минулого року закликав Європейський Союз переглянути свій амбітний план поступової відмови від бензинових та дизельних автомобілів до 2035 року, заявивши, що ця мета «більше нереалістична».
У липні минулого року генеральний директор Renault Лука Де Мео, який вже пішов з посади, висловив сумніви щодо переходу французького бренду на електромобілі в наступному десятилітті, попередивши, що продажі не йдуть «правильною траєкторією».
Він попередив, що клієнти не готові переходити на транспортні засоби на акумуляторних батареях, і закликав до «більшої гнучкості графіка».