Бійці прикордонних загонів поділилися своїми враженнями від застосування броньованих машин "Козак" та Roshel у зоні бойових дій та на охороні північного кордону.
Водії Прикордонної служби схвально розповідають як про броньовані іномарки, так і про вітчизняні автомобілі. Український автопром у парках прикордонників представлений броньовиком "Козак-5". Його зроблено з використанням популярного у наших виробничників шасі Ford F-550.
Особливості машини "Козак" описує прикордонник з позивним... "Козак". Він з повагою розповідає про свого колісного тезку та його значення як у патрулюванні, так і в захисті неба від ворожих шахедів.
Читайте також Позашляховик Козак сфотографували на київських дорогах
Попри те, що це ще довоєнна розробка київського НВО "Практика", машина виправдала сподівання конструкторів на витривалість та надійність в умовах війни. По-перше, сучасне виконання броньовика має посилену підвіску та спеціально модифіковану систему повного приводу.
По-друге, "п’ятий" отримав надійний балістичний захист за стандартами STANAG level 1 / ПЗСА-4.
Броньований автомобіль "КОЗАК-5" на шасі автомобіля Ford F-550 4х4 прийшов у війська з посиленою передньою віссю, покращеними гальмами та іншими елементами підвіски. Фото: НВО "Практика"
Гарна прохідність та потужність для прикордонників дуже важливі в ході патрулювання чи виїзду під час повітряної тривоги на полювання за шахедами. Як правило, такі маршрути пролягають поза шляхами та ще й у повному складі та завантаженні. А це, за словами "Козака", два члени екіпажу і вісім осіб плюс повний боєкомплект.
Водії таких машин схвально відгукуються про надійний дизельний 6,7-літровий двигун Power Stroke потужністю 440 л.с. і 1254 Нм крутного моменту та АКПП TorqShift на шість передач.
Читайте також Що українці вдосконалюють в канадських бронемашинах Roshel Senator
Прикордонник з позивним "Кекс" гарної думки про закріплений за ним бронеавтомобіль Roshel. Цей бренд уже знаний у військах українських Сил оборони. До речі, незадовго до новорічних свят канадська компанія Roshel Inc сповістила про відвантаження Києву виготовленого 1000-го броньовика Senator 4×4.
Ці автомобілі є не тільки у прикордонників, але й у бойових підрозділах ЗСУ, Нацгвардії, користуються ним армійські медики, розвідники, морські піхотинці. Фото: ДПСУ
Прикордонники, як і в попередньому випадку, позитивно відгукуються про надійний фордівський двигун. До речі, тут є одна особливість: силовий агрегат бронемашини для України за екологічним рівнем не стандартний Євро-5, а нижчий в екологічному форматі - може бути Евро-3 і навіть Євро-2. Зроблено це не для того, щоб машина була дешевшою, а щоб могла споживати навіть брудне дизельне пальне з високим вмістом сірки, що в умовах війни звичне явище.