На жаль, навіть на власника більш-менш свіжого автомобіля може очікувати така несподіванка: хмарки чи то диму, чи то пари перед лобовим склом та підозрілий запах на додачу. Якщо діяти неправильно, можна залишитися без авто. А як правильно?
Скажемо відразу: дим або щось подібне до нього в районі капоту не завжди є ознакою пожежі. Часто це всього лише – пара від охолоджувальної рідини, яка потрапила на щось гаряче.
Найчастіше в такий спосіб парує вихлопний колектор або інші частини системи вихлопу. Але взимку буває достатньо антифризові потрапити на поверхню власного радіатора, щоб з-під капоту почала пробиватися видима оком пара.
Якщо з-під капоту йде дим чи пар, відкривати його слід обережно, приготувавши вогнегасник та інші засоби гасіння.
Читайте також: Навіщо потрібно промивати систему охолодження
Іноді видимий дим – разом із тривожним запахом горілого – дає олива, яка тече з двигуна (або системи гідропідсилювача керма), і потрапляє на розпечений вихлопний колектор. Це не дуже приємна ситуація, оскільки олива сама по собі непогано горить. Потрібно зупинити двигун і переконатися, що колектор вистиг раніше, ніж олива на ньому спалахне – і тоді вже надавати машині ту чи іншу технічну допомогу.
Антифриз, який через пошкодження системи охолодження потрапляє на гарячі частини двигуна, парує так, що можна подумати про пожежу.
Але ж треба пам’ятати про найнеприємніший варіант – горіння проводки, пального або оливи. І в перші хвилини після виявлення диму водієві треба поводитися саме так, як при пожежі:
Ще один “імітатор” пожежі під капотом – олива, яка через пошкоджені прокладки або шланги потрапляє на гарячий колектор, натурально димить і поширює запах горілого.
Читайте також: Що потрібно перевірити в авто восени: клопоти з електрикою
Однозначної відповіді на це питання немає. Тобто викликати можна в будь-якому випадку, коли факт наявності вогню буде однозначно встановлено вами. Але ефект від цього буде лише за умови, що їхати пожежникам до вас не більше 5 – 10 хвилин.
Правила дорожнього руху недаремно наказують тримати вогнегасник у легкодоступному місці: шукати його у випадку неприємностей не буде часу.
Дуже сумно, але такий невеликий об’єкт, як автомобіль, за наявності у ньому пального, мастил, гуми, пластиків та тканини згорає дуже швидко. Проте, вправним пожежникам часто вдається врятувати автомобіль як такий – хоча і без інтер’єру або, наприклад, без моторного відсіку.
Перечитавши цю статтю, спробуйте залишити в голові основне: чіткий порядок дій у випадку підозри на пожежу. Додатково обміркуйте цей алгоритм стосовно конкретно вашого автомобіля: де знаходиться ручка відкривання капота, де лежить вогнегасник, що можна підхопити замість брезенту, яким накривають вогонь, яку команду дати пасажирам. І не дай Боже щось подібне трапиться, дійте максимально спокійно і зважено.
А щоб такого не трапилося, регулярно відвідуйте перевірену СТО та перевіряйте стан паливної системи та електрообладнання.
Читайте також: Запах гару в салоні: що робити, щоб не сталося біди