З яких країн відбувався імпорт, яких саме авто та у яких кількостях.
З січня до середини року обсяги ввезених транспортних засобів поступово збільшувалися, з певною стабілізацією кількості влітку, стверджують аналітики Інституту досліджень авторинку.
У вересні-жовтні знову відбулося збільшення темпів імпорту, яке у два останні місяці 2023 року змінилося деяким «просіданням», фактично — до рівня «статистичного плато», яке спостерігалося у літні місяці.
Динаміка імпорту вживаних ТЗ, 2023 рік
До речі Tesla, Nissan чи Volkswagen: хто лідирує серед електромобілів?
Переважна частина вживаного транспорту прибуває до України з країн Європейського Союзу — за статистикою це 64,6%. Чверть ринку займають автомобілі зі США (24,9%), які не втрачають своєї актуальності серед українських покупців.
Лідером серед постачальників автотранспорту з пробігом за підсумками минулого року з Європи стала Польща, з часткою 27,1%. Проте тут варто зауважити, що в деяких ситуаціях ця країна не є справжньою точкою відправлення автомобілів, а лише «пунктом перевантаження». Тому фактична кількість ТЗ з Польщі може бути меншою.
Німеччина — найбільший європейський авторинок, на другій позиції, з невеликим відривом від Польщі, з часткою 23,6%.
Частки інших країн значно скромніші: 8,3% у Словаччини, 5,3% у Нідерландів, 4,7% у Литви й далі за зменшенням.
Серед усіх основних типів вживаних транспортних засобів, що прибули до України з метою їх випуску у вільний обіг найбільша частка в легкових автомобілів: 83,6%. Тягачі для напівпричепів зайняли 6%, причепи та напівпричепи до них — 5,1%. Подібна частка у вантажних автомобілів — 5%, а найменше із-за кордону прибуло автобусів, їх всього 0,3%.
До речі в Україні будуть виробляти китайські вантажівки
Цінову картину здебільшого формують легкові автомобілі з пробігом. Найвища концентрація їх на початку діаграми (за напрямком читання), з піком у діапазоні $1...2 тисячі.
Більшу частину в діапазоні $10-15 тис. формують легкові авто зі США. Однак ще велика частка цього діапазону сформована вантажівками та тягачами для напівпричепів.
Більшість вживаних транспортних засобів, які увійшли до цього огляду, були розмитнені на юридичних осіб, частка яких 55,9%.
Фізичні особи, відповідно, задекларували для митного оформлення 44,1% ТЗ з пробігом за підсумками 2023 року.
Загалом імпортні вживані транспортні засоби зазначених категорій за підсумком фактичних продажів у 2023 році зайняли 18,5% автомобільного ринку України. При цьому більшість угод купівлі-продажу відбуваються всередині країни — 74,5% від загальної кількості. Нових транспортних засобів тих типів, які потрапили до цього огляду, було куплено всього 7%. Тому, враховуючи низьку купівельну спроможність, відсутність програм фінансування та загалом нестабільну економічну ситуацію та війну в країні, купівля вживаного авто з-за кордону наразі є основним джерелом поповнення автомобільного парку України.