Зараз, за офіційними даними ДФС, вартість розмитнення авто сягає 250-650% від його митної вартості. Крім того є і інші витрати пов’язані з корупційною сертифікацією, оплатою послуг брокера та поставкою автомобіля на облік.
Читайте також: Чому Україна не скасовує корумповану сертифікацію авто
Одна з головних вимог протестуючих – відміна коефіцієнту віку у формулі розрахунку акцизу. Саме цей коєфіціент робить розмитнення вживаних авто таким дорогим. Також у списку вимог значиться відтермінування драконівських штрафів (до 170 тис грн.) за керування автомобілем з іноземною реєстрацією.
Нагадаємо що за офіційними даними ДФС за пільговий період було розмитнено 218 тисяч легкових авто, 140 тисячі з них – колишні "євробляхи". На час прийняття пільгових умов розмитнення за офіційними даними в Україні знаходилось більше 600 тисяч авто з іноземною реєстрацією. За неофіційними даними їх кількість сягала декількох мільйонів. Очевидно, що переважна більшість автомобілів не була розмитнена, бо вартість розмитнення виявилась надто висока.
Читайте також: Період розмитнення "євроблях" можуть продовжити ще на півроку
Нагадаємо, що з 24 травня 2019 року за керування автомобілем з іноземною реєстрацією передбачені драконівські штрафи (до 170 тис грн.). Втім, на практиці застосування цієї норми закону може мати небажані наслідки, оскільки кількість не розмитнених автомобілів надто висока, а їх власники згуртовані та скоординовані.