Сертифікація автомобілів в Україні давно перетворилася на просту схему заробітку для чиновників і підприємців. Сертифікати відповідності не дають ніякої реальної інформації про автомобіль.

Сертифікація автомобілів в Україні існує просто як схема заробітку. Ніяких гарантій того, що автомобіль відповідає встановленим в Україні нормам, вона не дає.

Читайте также: Чому сертифікацію авто в Україні потрібно скасувати

Найпростіший приклад – проходження сертифікації на автомобілі, спочатку призначеному для американського ринку. Американську оптику, з червоними покажчиками поворотів змінюють на європейську тільки для сертифікації. Але як тільки потрібний документ отриманий, рідні фари повертають на місце. А комплект європейської оптики переставляють на наступну машину. У підсумку всі "американки" сертифіковані, але покажчики поворотів у них все одно червоні. За цією схемою працює безліч фірм і фірмочок.

З вживаними авто з Євросоюзу теж виникають казуси. Приміром кожен, хто захоче розмитнити автомобіль, який раніше був зареєстрований в ЄС, зобов'язаний довести що машина відповідає нормам Євро 2 (або вище). Просто подивитися на рік випуску або реєстрації авто в ЄС (там норми Євро3 діють з 1995 року) недостатньо.

Зараз, коли таких машин розмитнюється багато, отримання сертифіката перетворилося на справжнє випробування. Процедура займає від одного до декількох днів і обходиться в 1 600 – 3 500 гривень. При цьому в Мережі є пропозиції з продажу сертифікатів "без черги" за 4 000 – 7 000 гривень. Автомобіль в такому випадку нікому показувати не потрібно.

Читайте также: У Києві визначилися, що будуть робити з покинутими автомобілями

З новими європейськими автомобілями ситуація ще смішніша. Українські фахівці повинні обов'язково перевірити якість шкіряної обшивки крісел нового Mercedes Benz і переконатися в працездатності гальмівних механізмів нового Bentley. Без таких перевірок випускати подібні машини на українські дороги заборонено. Як би смішно це не звучало.

Вирішити цю абсурдну (але досить прибуткову для деяких) ситуацію можна було б автоматичним визнанням Європейського сертифіката відповідності. Але українські чиновники проти – вони вимагають від ЄС взаємного визнання сертифікатів. На їхню думку ЄС повинен визнавати сертифікати видані в Україні, незважаючи на те, що це фікція!

"Я давно кажу про автоматичне визнання європейського сертифікату (практично та ж відміна) і лобіюю у ВР і КМУ відповідні зміни", – говорить директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Читайте также: Як розмитнити "євробляху", зареєстровану на зниклу закордонну фірму

"Навіщо нашим доморощеним сертифікаторам перевіряти небезпечний для українців "Мерседес"? Це вже давно в ЄС зробили! Але все впирається в те, що наша влада вимагає взаємного визнання сертифікатів. Мовляв, Україна визнає сертифікат ЄС, а ЄС визнає сертифікат України. Але ЄС відмовляється визнавати наші сертифікати. Договір про взаємне визнання у нас підписаний тільки з В'єтнамом і ще з кимось, тут наша влада вперлися, ЄС теж".

"Мене обурює це свавілля. Якби в Україні було хоча б 50 органів сертифікації, то вони б конкурували, демпінгували б і вартість сертифіката була б 200-300 грн. Раніше їх було 116, зараз залишили 6-7 і це монополія", – говорить Олег Назаренко, коментуючи ціни на одержання сертифікатів.

Реальний досвід отримання сертифіката на автомобіль, який раніше був зареєстрований в ЄС, зафіксований на відео:

Дане відео виявилося досить резонансним. Автора навіть запросили до Міністерства інфраструктури. Там він зняв ще одне відео на цю ж тему: