![В Білорусі нема куди дівати вироблене пальне - 6 травня 2022 - Auto24](https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/202205/38219c21e3216-cdea-41b5-bbb7-2ed162f345c5.jpg?w=400&h=225&fit=cover&output=webp&q=85)
Нафтопереробка, одна з найприбутковіших галузей Білорусі, традиційно заробляла на експорті – 35% її продукції постачалося до Європи, ще 33% – до України. Війна в Україні позбавила Білорусь цих ринків.
Читайте також: Як Україна обходиться без російського та білоруського пального та до чого це призводить
Зараз завантаження на НПЗ мінімальне – “Нафтан” переробляє 11 тисяч тонн нафти на добу, а Мозирський НПЗ – 14 тисяч тонн. Для Мозиря це близько 45% звичайного завантаження. “Нафтан” постачає все на внутрішній ринок. Мазут раніше йшов на експорт, тепер нікуди постачати, у Росії свого вистачає.
Мозирський НПЗ також працює на внутрішній ринок, невелику кількість 92-го бензину проштовхують на експорт через російський порт. Через повні склади підприємства змушені влаштовувати дострокові ремонти.
Співробітникам урізали матеріальні виплати за колективним договором і немає жодних квартальних премій. Людей на місця звільнених переводять з нерентабельних і простоюючих цехів. Як довго за таких умов вдасться підтримувати заводи, невідомо. В Україні тим часом страшенний дефіцит пального.