ФОТО: GettyImages|
ПДР в Європі: порівняння на нашу користь
Щоб не було великої плутанини, автомобільна Європа кілька разів збиралася на конференції і підписувала договори про стандартизацію ПДР. Сьогодні більшість країн живе за Віденською Конвенцією про дорожній рух від 1968 року, але це не заважає існуванню майже в кожній країні деяких законодавчих нюансів. Про них і поговоримо.
Але перш попередимо, що головна відмінність від нинішньої дорожньої української реальності в тому, що поліція в Європі суворо стежить за дотриманням ПДР і покарання майже неминуче.
Читайте також: Дорожні знаки Європи: відмінності і сюрпризи
Швидкість
Обмеження швидкості в Європі найчастіше таке: міський ліміт – 50 км/год, заміський – 80 км/год, рідше – 90 км/год. На багатосмугових заміських автотрасах швидкість для легкових автомобілів обмежена 100 – 130 км/год. Всі знають, що в Німеччині швидкісні автобани нібито безлімітні, і формально це так. Але насправді на багатьох діляках встановлені знаки, що обмежують допустиму швидкість. Майте на увазі, що на автомагістралях зазвичай встановлено і нижній поріг швидкості – в різних країнах це 40 – 80 км/год, тобто повільніше цього значення теж їхати не можна.
У містах Європи і за містом швидкість як правило однакова – 50 км/год і 80 км/год відповідно, але на швидкісних магістралях ліміти в різних країнах відрізняються
У деяких країнах (наприклад, Британія, Франція) допустима швидкість на автомагістралі знижується при поганих погодних умовах або з настанням зими (Естонія). У Польщі швидкість за містом залежить від кількості смуг на дорозі, а допустима швидкість у місті в нічний час вище (60 км/год), ніж вдень (50 км/год). Крім того, в європейських містах часто зустрічаються житлові зони з обмеженням швидкості до 30 км/год, а то і 20 км/год, причому безпосередньо ліміт швидкості на таких знаках може не вказуватися.
Швидкість руху в житлових та інших особливих зонах визначена місцевими ПДР, і цю цифру потрібно з'ясувати заздалегідь
Ненаказове перевищення швидкості (наші так звані +20 км/год) в європейських країнах або відсутне, або складає не більше 3 – 10 км/год. Тому так важливо предметно вивчити ПДР саме тих країн, якими ви збираєтеся подорожувати.
Ліміти швидкості можуть залежати від погоди та ситуації. Нові дані подаються на електронних табло – тимчасових (як на фото) або постійних
На деяких дорогах, навіть другорядних, можуть бути встановлені автоматичні радари, які не передають дані поліції, а відображають вашу швидкість на великому табло для самоконтролю так би мовити. Зате радар-детектори в автомобілях в Європі часто заборонені, навіть за наявність такого приладу в бардачку автомобіля можуть оштрафувати на значну суму – до 1500 – 2800 євро.
Читайте також: Що взяти в далеку дорогу: 10 важливих предметів
Штрафи за порушення швидкісного режиму – одні з найвищих, а через значне перевищення просто забирають права: наприклад, в Бельгії для цього достатньо перевищити швидкість на 20 км/год, у Франції – на 40 км/год, в Голландії – на 50 км/год, в Італії – на 60 км/ч. Обмеження швидкості в Німеччині найлояльніше, і штрафи «за швидкість» тут найнижчі.
Текстові написи в Європі часто доповнюють стандартні дорожні знаки. Але як правило, все можна зрозуміти, "включивши логіку"
Пріоритет при роз'їзді
В Європі порядком роз'їзду на перехресті можуть керувати не тільки знаки, але і виключно розмітка – наприклад, напису Stop і ліній на асфальті буде достатньо, щоб змусити вас пропустити транспорт, який рухається по перехрещуваній дорозі. У Франції, щоб позначити різницю між перехрещуваною дорогою і виїздом з двору або парковки, у другому випадку в асфальт вбудовують тонкий бордюр.
Круговий рух – улюблена схема розв'язок в європейській глибинці, до нюансів "кіл" у кожній країні потрібно звикнути
При круговому русі (який дуже люблять у Європі) зазвичай «головна дорога» у тих, хто їде по кільцю, хоча дорожні знаки можуть наказувати і інший алгоритм роз'їзду. У деяких країнах (наприклад, у Франції), є поняття «уразливий учасник руху». Це велосипедисти і мотоциклісти, яких рекомендується пропускати навіть якщо за іншими ознаками вони не мають пріоритету.
Читайте також: Дорожні знаки для дітей: як привчити змалечку
Майже у всій Європі можна здійснювати поворот праворуч при червоному сигналі світлофора – звичайно, якщо ви не заважаєте іншим учасникам руху.
Парковка
Обмеження швидкості в Європі – це ще не найбільша проблема для автомандрівника. Парковка – ось справжній головний біль для тих, хто вирішив «своїм ходом» побувати в старих містах Європи. Тема ця настільки велика, що гідна окремої статті. Коротко скажемо, що стоянка машини в центрі європейських міст завжди буде платною.
Щоб паркуватися без напруги, потрібно заздалегідь розібратися зі схемою оплати і обзавестися диском-годинником
Вам знадобиться заздалегідь вивчити спосіб оплати, запастися диском-годинником і схемою парковок у місті, яке вас цікавить. Поцікавтеся також, чи не обмежений у цьому місті час стоянки автомобіля з працюючим двигуном. Наприклад, в Данії та Фінляндії це всього 2 – 3 хвилини, так що погрітися в салоні або охолодитися салонним кондиціонером вдасться не завжди.
Майте на увазі, що стоянки в Європі бувають декількох типів (платні, безоплатні, пільгові, денні, недільні тощо), і правильне володіння інформацією про них допоможе заощадити чималу суму.
Комплектація автомобіля
Горезвісні аптечки і вогнегасники, через відсутність яких можна штрафувати водія, винайшли зовсім не радянські «даішники». Практично у всіх країнах Європи є перелік аксесуарів, які повинні бути в автомобілі.
Знак аварійної зупинки і світловідбиваючий жилет обов'язкові в автомобілі по всій Європі, але часто є й інші вимоги
Найчастіше це яскраві світловідбиваючі жилети (кількість варіюється), запасні лампочки, трикутний знак аварійної зупинки і аптечка. Іноді (наприклад, в Іспанії) особливо оговорюється наявність запасного колеса та інструменту для його заміни, а також вогнегасника.
Рекомендація Авто24
Читайте ПДР – при поїздці за кордон ця фраза, що набила оскому, розквітає новими барвами. Потрапити на штраф в євро – це вже неприємно, ну а потрапити в ДТП на чужині – для багатьох з нас це здаватиметься справжньою катастрофою. І, до речі сказати, не даремно. Так що до закордонної подорожі потрібно готуватися.
Читайте також: Дорожні знаки України: пригадуємо найголовніше