"Таврію" або її модифікації з кузовом ліфтбек "Славута" чи універсал "Дана" часто купують в якості першого, "навчального" автомобіля або “робочої конячки”. Також для специфічних завдань деякий час випускалася "Таврія" в кузові пікап – їх іноді використовують у малому бізнесі і навіть переобладнують в пересувні кав'ярні.
Читайте також: Skoda Octavia "на бляхах" - вдалий компроміс
Спартанський салон рідко залишається в хорошому стані
Плюси у "Таврії", безсумнівно, є. Запчастини для цих машин дешеві і продаються в переважній більшості провінційних автомагазинів, та й полагодити її можуть в будь-якому гаражі. До того ж ліквідність у таких машин висока – покористувавшись нею кілька місяців або років, її можна відносно вигідно продати, не сильно втративши на цьому.
П’ятидверні універсали зустрічаються досить рідко, але вони набагато практичніші класичних "тридверок"
Читайте також: Топ-10 німецьких сайтів оголошень про продаж автомобілів
Як правило, саме така логіка рухає тими, хто готовий купувати "Таврію" або її модифікацію за відносно чималі гроші. Зараз за машини ранніх років випуску, що знаходяться в далеко не найкращому стані, продавці просять від $400 до $1000. Більш свіжі машини у відносно непоганому технічному стані оцінюються продавцями в $1500, а то і в $2500. Зовсім не дешево, особливо на тлі "євроблях", які різко подешевшали, і цін, що стрімко знижуються, на старі 10-15 літні авто, вироблені в цивілізованих країнах.
Кузов “Таврії”
Збереження кузова – другий за вагомістю (після року випуску) фактор, що впливає на ціну автомобіля. Типові проблеми для "Таврій" – іржавіє низ кришки багажника, бічних дверей, порогів, днища, місць кріплення задньої балки. Втім – слабка антікорізйная стійкість "Таврій" змушувала їх власників обробляти автомобіль відразу після покупки, і якщо ця операція була зроблена якісно і своєчасно, то проблем з корозією може і не бути. У будь-якому випадку перед покупкою автомобіль потрібно обов'язково оглянути знизу. Наявність наскрізної корозії – дуже серйозний привід для торгу, або для відмови від покупки.
Прогнивші пороги і днище – вельми поширена проблема для "Таврій"
Двигун ЗАЗ Таврія Нова
Всі мотори, які встановлювалися на "Таврію", чотирициліндрові, восьмиклапанні. Обсяги: 1,1; 1,2 і 1,3 л. Вони схожі між собою, але найвдалішими вважають перші два. Найбільш об’ємний випускався останніми роками на модифікації “Таврія Нова”.
Головна їх перевага – невибагливість. Вони здатні їздити на не дуже якісному маслі, не перебірливі до палива і навіть обрив ременя ГРМ їм не страшний – клапани до поршнів не дістають.
Читайте також: Вибираємо автомобіль в Польщі: кращі сайти для пошуку
Недоліків, на жаль, більше. Головні – відносно невеликий моторесурс і низька надійність. До першого серйозного втручання мотори здатні проїхати 100-200 тис. км. Також їм періодично необхідні регулювання. Кожні 30-40 тис. км знадобиться регулювання клапанів. У міру зношування деталей розподільника запалювання потрібна корекція.
Також часто трапляються неприємності з карбюратором – зараз не так багато фахівців, здатних правильно налаштовувати паливні системи цього типу, так що висока ймовірність, що цим доведеться займатися самостійно. Нерідко виникають проблеми з паливним насосом мембранного типу, який фахівці радять міняти на поршневий.
Відносно простий по конструкції карбюраторний двигун не відрізняється надійністю і довговічністю
Старший двигун об'ємом 1,3 літра вже оснащений системою впорскування (інжекторний). Але, по суті, він мало чим відрізняється від своїх попередників. Його перевага в тому, що він не вимагає корекції запалювання і позбавлений від проблем, пов'язаних з карбюратором. Слабкі місця – часто дає збої клапан холостого ходу і такий же скромний, як і у попередників, моторесурс.
Рідко зустрічаються "Таврії" з мотором виробництва компанії Fiat. Він надійніший, має непоганий моторесурс, але запчастини до нього шукати значно складніше. Так само ставилися на "Таврію" мотори від ВАЗ 2108 – непоганий варіант для покупки, аби стан був гарний.
Трансмісія
Коробки передач на всіх версіях – 5-ступінчасті механічні. У них своєрідна схема перемикання – п'ята знаходиться там, де у більшості задня. Сама коробка відносно надійна, проблеми виникають лише з кулісою. Зчеплення також непогано себе зарекомендувало – нормальний ресурс 60-80 тис. км.
Слабке місце – трос приводу зчеплення. Багато хто з "тавроводів" возить з собою запасний, і змінюють в разі обриву.
Трос зчеплення має властивість обриватися в самий невідповідний момент
Ходова частина “Таврії”
Підвіска у "Таврії" до наших доріг пристосована добре. З ямами і вибоїнами справляється хвацько, але довговічною її назвати складно. Капітальні втручання раз в 20-30 тисяч цілком нормальне явище.
Конструктивна особливість – трьохточкове кріплення передніх гальмівних дисків. При динамічній їзді з активними торможениями їх веде і з'являється вібрація на кермі. Позбутися цієї недуги практично неможливо. Єдиний вихід – не перевантажувати гальма.
Читйте також: Доступне розмитнення: як порахувати розмитнення авто в 2019 році
Пристрій передніх дискових гальм досить оригінальний. При розміреному ритмі водіння проблем не виникає, але варто пару раз поспіль активно осадити "Таврію" – і деформація гальмівних дисків практично гарантована
Електрика ЗАЗ “Таврія”
Нічого складного в електриці "Таврії" немає. Один з найбільш примхливих вузлів – транзисторний комутатор. При його виході з ладу автомобіль просто не заводиться. З ним поводяться так само, як і з тросом зчеплення, – возять запасний в багажнику.
Також часто виникають проблеми з іншими компонентами системи запалювання. Котушка запалювання, бігунок, кришка траблера, високовольтні дроти ... всі ці деталі надійністю не радують. Решта ж проблем з електрикою "Таврії" пов'язані, головним чином, з якістю виконання роз'ємів, проводки, реле та інших елементів.
Головна проблема системи запалювання (та й інших систем і механізмів) – низька якість виготовлення всіх елементів. Знайти якісні аналоги взамін оригінальних деталей не так просто
Порада “Авто24”
Зараз "Таврію" складно назвати доступним автомобілем, оскільки ціни на машини в хорошому стані досить високі. Спірним також є питання доступності обслуговування. Дешеві запчастини та витратні матеріали часто вимагають заміни, так що економія в порівнянні з надійними автомобілями вельми сумнівна. Але до переваг слід віднести її ліквідність і простоту конструкції – практично всі операції з ремонту і технічного обслуговування можна робити самостійно.