Як пофарбувати автомобільні колісні диски власноруч

Іноді здається, що хтось спеціально робить колісні диски такими ніжними: дві-три зими – і через фарбу проступає іржа. З одного боку – негарно, з іншого – шина через деякий час втрачає герметичність. Ціна перефарбовування наближається до ціни нового диска, але…
Як пофарбувати колісні диски автомобіля самому - фото, інструкція

ФОТО: Авто 24|

Як пофарбувати диски своїми руками

logo27 жовтня 2019, 09:36
logo0
logo0 хв

Якщо залишити осередки корозії на сталевих дисках без уваги, ще через пару років вона перебереться на посадочне місце покришки, і шина перестане тримати повітря. Але навіть якщо не чекати розгерметизації, мало хто готовий терпіти руді плями, що просвічують через просвіти ковпаків.

Важливий момент – вирішити, використовувати грунт і фарбу в балончиках чи звичайні, для нанесення пульверизатором або пензлем. Аерозольні матеріали зазвичай швидше сохнуть, але стійкість їх нижча.

Багато автомалярів з готовністю беруться за перефарбовування колісних дисків, але ціна при цьому становить не менше половини вартості нового сталевого диска. А в багатьох випадках колесо потрібно повезти на піскоструйку для видалення іржі!

Читайте також: Литі або штамповані диски: які краще

Тому багато невибагливих автовласників беруться за перефарбовування самостійно. При цьому потрібно насамперед визначитися, наскільки якісний результат хочеться отримати, і тут мають місце два варіанти.

Варіант №1, для ледачих. Освіжаємо лицьову поверхню диска з декоративною метою

  • Потрібно добре відмити диск – самостійно губкою з автошампунем або на автомийці.
  • Зчистити з лицьової поверхні диска хоча б верхній шар корозії, використовуючи грубу ганчірку, великий наждачний папір або металеву щітку. Найбільш ледачим виконавцям дану операцію можна пропустити, але тоді ваше лакофарбове покриття протримається лише до першої весни.
  • Знежирити поверхню спеціальною серветкою або звичайним розчинником типу 647, нанесеним на чисту тканину. Фарбувати жирний метал сенсу мало, таке покриття переживе не більше одного зимового сезону.
  • Нанести фарбу. Аерозольний балончик – зазвичай не кращий варіант через ціну і стійкість фарби (грунту). Однак, саме фарба з балончика найбільш швидко сохне. Замість пензлика можна використовувати поролоновий тампон або кухонну губку – вони дають більш рівний шар.

Технологія фарбування в цілому проста: диск очищається від бруду, іржі і жиру, потім наноситься грунт, і після його висихання – фарба.

Варіант №2, для перфекціоністів. Перефарбовування для продовження терміну служби диска

  • Ретельно відмити диск.
  • Видалити іржу до блиску металу – піскоструйкою, наждачкою або щітками, насадженим на дриль. Виїдені корозією раковини також повинні бути вичищені до блиску.
  • Зверніть увагу не тільки на лицьову поверхню диска, але і на місце, де на нього сідає шина: якщо залишити ці зони без уваги, через два-три роки раковини стануть такими, що колесо не зможе залишатися безкамерним (ціна 13-дюймової камери – від 120 грн.).
  • Ретельно знежирити місця фарбування спеціальною серветкою, розчинником типу 647 або подібними препаратами.
  • Заґрунтувати підготовлену поверхню ґрунтовкою з антикорозійним ефектом, дати їй висохнути згідно з інструкцією. Краще використовувати не аерозольні балончики, а звичайний грунт високої якості, наносячи його пульверизатором, пензлем або поролоновим тампоном.
  • Нанести фарбу, враховуючи вищенаведені міркування, висушити її за інструкцією. Крім того, важливо взяти фарбу, сумісну з грунтом.

Читайте також: Чому весь час спускають шини: які причини і що робити

На чотири колеса потрібно купити не менше ніж по два великих (400 мл) балончика фарби і грунту або по одній 300-грамовій банці кожного матеріалу. Обов'язково сушіть ЛФП згідно інструкції на упаковці, для нагріву можна використати побутовий тепловентилятор, спрямований на пофарбований диск з тильного боку.

Щоб не просто замазати іржу, а повернути диску вигляд і працездатність на довгий час, приведіть в порядок місця, на які сідає шина.

Подумайте, наскільки важливо для вас приводити в ідеальний стан внутрішню поверхню диска. Зазвичай вона настільки велика, що на зачистку і перефарбовування буде потрібно вдвічі більше часу і матеріалів. Водночас ні на привабливість, ні на герметичність колеса зворотна сторона диска не впливає. Як компромісний варіант – обробити цю сторону перетворювачем іржі, який законсервує осередки корозії. При наявності великого шару пухкого, ураженого іржою металу його можна спочатку зчистити за однією з вищезгаданих методик.

Ґрунт і фарбу можна наносити в кілька шарів, але для отримання якісного ЛФП важливо дати кожному шару висохнути згідно з інструкцією.

Додамо, що перед початком роботи варто оцінити гумові вентилі – якщо вони потріскалися від часу, то краще їх відразу зрізати, щоб не заважали зачистці і фарбуванню металу. Залишені на місцях вентилі потрібно захистити гумовою або хлорвініловою трубкою, або хоча би скотчем.

Рекомендація Авто24

Якщо фарбувати диски більш-менш якісно, процедура виявиться не найпростішою – доведеться купити матеріали, витратити сили і час. Тому перш за все промоніторте ринок – можливо, вам вдасться знайти у продажу старі диски потрібного розміру у відмінному стані і за адекватною ціною. Бізнес з постачання з Європи вживаних шин і дисків представлений у всіх куточках нашої країни, і часто на них трапляються дуже гідні варіанти.

Також цікаво: Як обрати диски: починаємо тюнінг коліс