Що таке ретроралі та де його побачити в Україні

Ралі на ретроавтомобілях – що це значить? Як можна так знущатися над вінтажною технікою? Розберемося, чи справді вона страждає на цих перегонах.
Що таке ретроралі та де його побачити в Україні

ФОТО: Авто 24|

Що означає ретроралі: відповідає OldCarLand-2019

Посилання скопійовано!
logo18 травня 2019, 13:38
logo0
logo0 хв

Може здатися дивним, але для ралі на ретроавтомобілях не існує якихось особливих правил. Навпаки, це справжнє класичне змагання. Тому що (дозволимо собі нагадати) ралі – це змагання не на швидкість, а на регулярність руху. І суть у тому, що темп цього руху можна відрегулювати, задаючи екіпажам режим на маршруті.

Кожен етап розбитий на кілька ділянок, кожна закінчується пунктом КЧ – контролю часу. Тут потрібно відмітитися в суддів не пізніше і не раніше визначеного часу.

Відповідно, організатори гонок на сучасних болідах задають стартуючим жорсткий часовий режим, що вимагає високої середньої швидкості. З іншого боку, організатори ралі на ретроавтомобілях будують графік руху таким чином, щоб техніка не відчувала надмірних навантажень і щоб не порушувати меж безпеки.

Читайте також: Найкращі експонати OldCarLand-2019

Головне – не поспішати

Практично всі змагання на ретроавтомобілях в Україні проходять під егідою КІТС FAU (Комісія з історичних транспортних засобів Автомобільної федерації України), експерти якої при складанні Регламенту враховують історичну цінність техніки, яка виходить на старт, її можливості, вимоги безпеки руху.

На старт OldCarRally в травні 2019 р вийшло понад двадцять автомобілів. Не менше половини учасників – досвідчені раллісти.

Найвідоміші старти входять в змагання на Кубок України з ралі на історичних автомобілях. У 2019 р боротьба за Кубок складається з восьми етапів: OldCarRally в Києві, Leopolis у Львові, “Від фортеці до фортеці” в Кам'янець-Подільському, “Олександрія” в Олександрії, “Кубок ВОКАР” на Одещині, “Долина” на Івано-Франківщині, “Золота підкова” на Житомирщині та OldCarRally-осінь.

Етапи Кубка України з ралі на історичних автомобілях

Етап

Ралі

Регіон

Дата

I

OldCarRally-весна

м. Київ

10 травня

II

Leopolis

м. Львів

2 червня

III

«Від фортеці до фортеці»

м. Каменець-Подільський

7 – 9 червня

IV

«Александрия»

м. Олександрия

22 червня

V

«Кубок ВОКАР»

м. Одеса

17 – 19 липня

VI

«Долина Карпати»

м. Долина

9 серпня

VII

«Золота подкова»

м. Житомир - м. Вінница

23 – 25 серпня

VIII

OldCarRally-осінь

м. Київ

4-6 жовтня

Суть класичного ралі – вчасно прибути на пункти контролю часу (КЧ), що розташовані по всій трасі. Причому вчасно означає не тільки без запізнення, а й без випередження графіка. Відхилення від часу прибуття штрафується очками, і – тонкий нюанс – часто випередження карається більш суворо, ніж запізнення! Зроблено це для того, щоб спортсмени не поспішали даремно і не наражали себе на небезпеку.

Читайте також: Найцікавіші ретроподії-2019

Складність полягає в тому, що маршрут екіпажу заздалегідь не відомий, він прописаний в легенді умовними символами, а видається легенда учасникам незадовго до старту. Так що додаткове завдання для штурмана – не заблукати. Втім, як показує досвід участі в ретроралі журналістів сайту “Авто24”, навіть збившись з маршруту, екіпаж не втрачає шансів на призове місце або перемогу. Тому що в штурманському ралі від помилок з вибором шляху не застрахований ніхто. І в практиці КІТС FAU не поодинокі випадки, коли після підрахунку очок виявляється, що в ралі перемагають не маститі ветерани, а екіпаж з новачків-аматорів.

Крім заявлених КЧ (на фото) на маршруті можуть бути влаштовані не позначені РКЧ (раптовий контроль часу), непозначений КП (контроль проходження) і фотоКП.

Коротше кажучи, перед штурманом і пілотом стоїть два завдання: не збитися з маршруту і при тому проходити кожен з етапів з потрібною середньою швидкістю, по можливості не запізнюючись на КЧ і не з'являючись на ньому раніше, ніж потрібно.

Що потрібно, щоб перемогти

Для участі в ралі на ретроавтомобілі потрібен власне ретроавтомобіль – машина віком не менше 30 років, яка перебуває в технічно справному стані і по можливості максимально відповідає оригіналу. Ступінь автентичності залежить від вимог на конкретних змаганнях. Але грубо кажучи, до участі допускається практично будь-який здатний до безпечного руху ретроавтомобіль, просто кожне відхилення від оригіналу пеналізується штрафними очками під час технічної комісії.

Читайте також: Фестиваль ретротехніки OldCarLand-2019: перші відкриття

Також необхідний злагоджений екіпаж – пілот і штурман, причому штурман в класичному ралі на ретроавтомобілях грає вирішальну роль (не дарма такі ралі називають ще штурманськими). Штурману необхідні два прилади. Один – секундомір (підійде телефон з цією функцією), другий – для точного відліку пробігу – навігатор або смартфон з GPS, на худий кінець підійде одометр з точністю до сотень метрів, хоча штатні одометри не завжди точні. Водій буде користуватися спідометром – дуже бажано, щоб він був справний.

Ретроралі – в усякому разі, в Україні – відрізняється демократичністю: марка і модель ретроавто значення не мають, фінансові витрати відносно невеликі.

Головний девіз учасників ретроралі – не поспішати. Тому що практично завжди є час на обдумування маневру – але немає часу на виправлення помилки з об'їздом в кілька кварталів і розворотами на незнайомих розв'язках.

В Україні організатори зазвичай будують змагання так, щоб не перетворювати ретроралі в напружену гонку, що вимагає від екіпажу нервового і фізичного напруження – все-таки ретрорух це хобі, і такі змагання теж не повинні перетворитися на важку працю. Часто додатково в легенді дається середня швидкість руху, що полегшує штурману розрахунок маршруту.

Рекомендація Авто24

Щоб претендувати на головний трофей ретросезону – Кубок з ралі на історичних автомобілях – досить стартувати і успішно фінішувати в трьох етапах Кубка. Якщо ви любите ретротехніку, маєте старий автомобіль і хочете не тільки милуватися ним, але і використовувати його в справі, сміливо пробуйте брати участь в ретроралі. Це будуть захоплюючі і необтяжливі подорожі, які принесуть задоволення від спілкування з технікою і можуть принести радість перемоги.

Читайте також: Вічна тема: 5 ретро позашляховиків на OldCarLand-2019