Порушнику повідомляють, який пункт правил він порушив, суму штрафу, ім'я інспектора з паркування, який виписав штраф та ін. При цьому інспекторів мало хвилює, хто саме був за кермом під час порушення - штраф виписують на власника транспортного засобу (або "належного користувача").
Читайте також: У вересні поліси "автоцивілки" суттєво подорожчають
Талон про порушення виступає одночасно і квитанцією, по якій водій, при бажанні, може оплатити штраф. Якщо оплатити його протягом 10 днів з дня порушення, то санкція зменшиться на 50%. Якщо ж не зробити цього протягом місяця, з порушника зажадають штраф у подвійному розмірі. Для оскарження штрафу також відведено 10 днів.
У юристів такий вид дистанційного покарання викликає сумніви. За їх словами, такий штраф можна дуже легко оскаржити в суді. Адже постанова повинна виписуватися не на автомобіль і не на його юридичного власника, а безпосередньо на водія, який вчинив правопорушення.
"Ще з часів "листів щастя " (коли порушників швидкісного режиму поштою приходили фото з дорожніх камер разом зі штрафами) є ухвала Конституційного суду про персональну відповідальність, де говориться, що потрібно штрафувати саме людину, яка порушила ПДР. Але це може бути і не власник автомобіля, адже машиною може керувати інша особа", - зауважив автоюрист Вадим Володарський.