ФОТО: GettyImages|
Що станеться, якщо не поміняти масло в двигуні
Спасибі автовиробникам, вони поступово продовжують міжсервісний період для наших легковиків. Ми ще пам'ятаємо мотори, які вимагали заміни масла кожні 4 тис. км, а сьогодні вже не рідкість моделі, які офіційно можуть заїжджати на СТО тільки через 20 тис. км. І тим не менше, і цю цифру деякі з нас теж примудряються перевищити. Експерти знають, що трапиться з мотором в такому випадку.
Читайте також: Коли міняти моторне масло - згідно пробігу чи мотогодин
Масло, що переробило установлений ресурс, різко знижує свої захисні властивості. Двигун починає зношуватися інтенсивніше.
Чому старіє масло
За великим рахунком, нічого страшного не станеться, у всякому разі, спочатку. Але кожна мотогодина, відпрацьована двигуном на простроченому маслі, скорочує його ресурс з підвищувальним коефіцієнтом. Справа в тому, що до кінця відміреного йому терміну служби масло старіє – втрачає частину своїх якостей. Факторів, що впливають на його склад, досить багато.
Читайте також: Як перевіряти двигун при купівлі б/в авто
Так, волога, що конденсується у внутрішньому об`ємі непрогрітого двигуна, при контакті з картерними газами утворює кислоти (азотну, сірчану, сірчисту). Через це знижується лужне число масла, тобто – його захисні властивості. Кислоти поступово починають переважати, прогресує коррозійний знос (не плутати зі звичайною корозією сталі) металевих деталей – а це один з основних видів зносу в ДВС.
При роботі двигуна на "зношеному" маслі перш за все страждають пари тертя у циліндро-поршневій групі: шатунні шийки, поршні і кільця, стінки циліндрів.
Моторне масло, яке переробило свій термін, має, як правило, більш високу в'язкість, що погіршує пускові якості в зимовий період. Паливо, яке при деяких режимах роботи потрапляє в масло, негативно впливає на миючі присадки, і, якщо не замінити масло вчасно, воно перестає очищати канали і внутрішні поверхні двигуна.
Читайте також: Що краще – бензин чи дизель: який вибрати двигун при купівлі авто
Як шкодить старе масло
Осідаючий на деталях бруд після нагріву перетворюється в шлам, він погіршує теплообмін між деталями двигуна, порушує змащування окремих пар тертя.
Забруднення, які залишаються в особливо відповідальних місцях, в місцях підвищеного нагріву – поршнях, канавках поршневих кілець – перетворюються на лакоподібні відкладення і шлам, які обмежують рухливість кілець, через що знижується компресія, падає потужність двигуна і підвищується витрата палива.
Старе масло не змиває відкладень, через що закоксовуються кільця, падає потужність мотора, підвищується витрата палива і масла.
Крім того, в такому випадку велика кількість масла залишається на поршнях і в камері згоряння, і перегрівшись до 2000 С і вище, воно перетворюється в шлам. А в найгарячіших зонах з нього утворюються тверді вуглецеві відкладення. А вони в свою чергу, виступаючи подібно до абразиву, сприяють інтенсивному зносу пар тертя циліндро-поршневої групи. “Послаблені” миючі присадки в старому маслі, що відслужило своє, вже не можуть підхоплювати і виносити ці забруднення у фільтр, і знос від цього прогресує ще більше.
Рекомендація Авто24
Якщо не поміняти вчасно масло, двигун почне зношуватися зі збільшеною інтенсивністю. Але якщо у вас з якоїсь причини немає можливості вчасно провести ТО з заміною розхідників, якийсь час експлуатувати автомобіль звичайно можна – одразу двигун не “стукане” і не заклинить. Але намагайтеся в цей період уникати несприятливих режимів: тривалої роботи мотора на холостому ходу, руху під навантаженням на надмірно низьких обертах (менше 1800 – 2000 об./хв) або навпаки, тривалої перекрутки мотора (вище 4000 об./хв). І при першій же можливості поміняйте масло і фільтр.
Читайте також: Головний ворог електромобіля: двигун, який від нас приховують