У Мюнхені, Німеччина, вже півтора місяця тестується навантажувач матеріалів Sennebogen 824 G Electro Battery з можливістю цілодобове живлення. Чогось подібного ще жоден виробник такої техніки не обіцяв.
Випробування акумуляторного навантажувача 824 G проходить на майданчику з перероблення брухту в мюнхенському районі Обінг. За повідомленням на сайті виробника, в продуктовій лінійці є вже дві моделі з акумуляторним живленням – 824 G Electro Battery та 826 G Electro Battery, що поєднують високу вантажність та виліт 12 й 13 метрів відповідно.
Завдяки акумуляторному електроприводу машини працюють абсолютно без шкідливих викидів, кожна з них економить понад 60 тонн CO2 на рік. Це помітно полегшує життя людям та сприяє дбайливому ставленню до довкілля. Окрім цього, знижуються експлуатаційні витрати, оскільки вимоги до обслуговування моделей з акумуляторним живленням дуже низькі.
Читайте також Як працює унікальний екскаватор для рятувальних робіт і розбору завалів
У виробничій зоні Cronimet Alpha з перероблення нержавіючої сталі, феросплавів і суперсплавів постійно стояв шум та кіптява від дизельних двигунів перевантажувачів. З появою на об'єкті повністю електричного акумуляторного Sennebogen 824 G Electro Battery нічого подібного не спостерігається – машина працює безшумно, не чадить викидами.
"Машина з акумуляторним живленням їде так само як, і дизельна, Ви не помічаєте ніякої різниці в потужності. Щоправда, відмінність є, бо все працює набагато плавніше і тихіше. Вам не потрібно робити перерви, щоб втекти від шуму", – пояснює оператор спецтехніки Зоран Алексич, якого підтримали оператори з інших змін, котрі працюють на 824 G.
Фото: Sennebogen
Особливість перевантажувачів матеріалів Sennebogen шостого покоління в тому, що моделі з акумуляторним живленням візуально майже не відрізняються від своїх кабельних або дизельних аналогів, але й завдяки модульній концепції батарей машини також можна гнучко адаптувати до різних вимог щодо продуктивності.
Обидві машини оснащені електродвигуном потужністю 90 кВт. Залежно від потреб, можна налаштувати та дооснастити 1, 2, 3 або 4 потужні літій-іонні акумуляторні блоки. Це забезпечує клієнтам максимальну гнучкість та майбутнє.
Читайте також Китайські електричні екскаватори Sany вийшли на європейський ринок
При цьому кожен акумуляторний блок забезпечує приблизно 98 кВт-год, що означає, що при оснащенні 4 акумуляторними блоками кожен може використовуватися протягом 6-7 годин без підзарядки. Машини швидко та ефективно заряджаються за допомогою двох-трьох бортових зарядних пристроїв на ходовій частині, кожен з яких має потужність зарядки 22 кВт, що дозволяє досягти загальної потужності зарядки 44 або 66 кВт на годину.
Фото: Sennebogen
Розробники гарантують, що сертифіковані високовольтні акумуляторні системи двох акумуляторних машин мають тривалий термін служби – понад 4000 циклів повної зарядки. Це досягається, серед іншого, завдяки ідеальному контролю температури акумуляторних елементів у системі.
Інтегрований акумуляторний накопичувач з піками навантаження також згладжуються (пікове згладжування), що зменшує потужність підключення до мережі та економить витрати на електроенергію.
Читайте також Найпотужніший навантажувач Manitou працюватиме на заході України: на що він здатний
Тут варто сказати, що передбачена подвійна схема живлення (Dual Power Management System). Це дозволяє машині працювати автономно як в режимі роботи від акумулятора, так і в режимі підключення до мережі. Подвійне керування живленням автоматично розпізнає джерело енергії – акумулятор або мережеве живлення – та самостійно перемикається у відповідний режим роботи.
Фото: Sennebogen
У режимі роботи від акумулятора машина живиться енергією виключно від акумуляторного блоку та є дуже мобільною. Якщо для заряджання її під'єднати до мережі через зарядний роз'єм на ходовій частині, робота може продовжуватися в стаціонарному режимі, оскільки верхню частину каретки можна повертати на 360°.
Надлишкова потужність, що подається під час процесу заряджання, одночасно заряджає акумулятори. Ще однією перевагою є те, що можна використовувати наявну інфраструктуру переробного підприємства, оскільки машина заряджається через стандартизований штекер CEE на 63 А або 125 А. Немає потреби в додаткових інвестиціях у зарядні станції.