Деякі виробники автомобілів із алюмінієвими деталями кузову стверджують, що вони підлягають ремонту – на дилерській СТО. А якщо офіційний сервіс недоступний?
Інноваційні рішення автовиробників щодо конструкцій та матеріалів – це дуже добре з точки зору поступу технологій: цілком алюмінієвий кузов десь на 30 % легший за сталевий.
На щастя рихтувальників, цілком алюмінієвих кузовів існує зовсім небагато. Але крила, капоти, кришки багажника з крилатого металу трапляються частіше.
Коли доходить черга до ремонту алюмінієвих деталей, власники і рихтувальники одним махом готові відмовитися від усіх досягнень прогресу – аби тільки вдалося виправити незначну на перший погляд вм’ятину на крилі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Рихтовка кузова авто своїми руками
Чим же відрізняється алюміній – точніше, сплав на його основі, з якого деякі автовиробники (Audi, Land Rover, Jaguar, Mitsubishi, Porsche тощо) виготовляють великі кузовні деталі або й цілі кузови?
Audi – одна з марок, які полюбляють використовувати алюмінієві сплави для виготовлення частин кузову.
Коли йдеться про рихтування кузова з масштабними ушкодженнями, дуже важливо, щоб не були деформовані елементи силового каркасу, виготовлені з алюмінію. На щастя, автомобілів з такою конструкцією небагато, адже виправляти несучі балки з цього металу практично неможливо, тим більше що деякі з них мають подвійну структуру або виготовлені методом лиття.
А ось виправляти деформації менш масштабних частин більш реально – крила, панелі дверей, капот та кришка багажника. Але всі майстри із досвідом радять: перш, ніж взятися за пошкоджений фрагмент, треба добре потренуватися на непотрібній деталі.
Незначні на перший погляд ушкодження деталей можуть викликати чималі проблеми при рихтуванні, якщо вони виготовлені із алюмінієвого сплаву.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Куди звернутись, якщо подряпав машину – до маляра чи до полірувальника
Деякі звичні прийоми роботи зі сталевими деталями не діють, якщо доводиться мати справу із алюмінієм.
Якщо вже виникла потреба в ремонті алюмінієвого кузова, шукайте максимально досвідченого рихтувальника – нехай навіть доведеться заплатити більше грошей або довго чекати у черзі. Адже як свідчить досвід професіоналів, близько половини їхніх замовлень “по алюмінію” – це кузови чи окремі деталі, які вже намагався ремонтувати хтось менш кваліфікований. Тобто клієнт втратив і час, і гроші у подвійній кількості. Але в ідеалі буде замінити деталь на нову.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вм’ятини, рихтування і перефарбування: як уникнути шкоди від падаючих каштанів