Про це розповів автоперекупник та YouTube-влогер Олександр Єременко.
На сьогодні Україна в "Червоній зоні" через пандемію COVID-19, тому в європейські країни українців не впускають навіть з "безвізом". Виключення – якщо в українця є "вид на проживання" в ЄС або запрошення на роботу чи навчання. Такі "липові" документи роблять бізнесмени, які займаються "євротурами" українців за кордон для купівля автомобілів.
Раніше в Литву, наприклад, можна було їздити через Білорусь чи Латвію, але потім Білорусь також внесли в "червону зону" та зобов'язали проходити карантин 2 тижні в Литві. Сидіти там два тижні – це марно витрачати гроші на проживання, а це не вигідно. Тому сьогодні в Європу можна в'їхати лише через Угорщину. Але цю країну треба покинути протягом 24 годин, та й кордоні з Україною величезні черги.
Тому навіть для поїздки в Литву треба їхати в Угорщину та Польщу. Така дорога з України (зокрема, з Харкова чи Києва) займає до 40 годин.
Вартість документів та дороги (в мікроавтобусі) в залежності від ситуації – 250-300 євро.
Якщо автомобіль купили в Литві, потрібна купча (можна заповнювати від руки). Але перед тим треба укласти угоду з брокером. За характеристиками авто та фотографіями брокер скаже, яку суму ставити в купчій.
Вартість послуг брокера – 200-300 доларів США.
Після цього їдете в Regitra (Сервісний центр Литви), щоб зняти авто з обліку. Разом з цим документом вам видадуть ще й транзитний номер.
Окрім того, потрібно купити страховку "Зелена Карта" для поїздки Європою на мінімальний термін.
Переєстрація та страховка обійдеться десь у 100 євро.
Також цікаво: як привести та розмитнити “євробляху” влітку 2020 року
Їхати на придбаному авто з Литви краще через Польщу. Адже таким чином можна провести запчастини та колеса, продукти. А білоруси не пускають з цими товарами.
Поки ви їдете Європи, митний брокер має час, щоб оформити ПД – попередню декларацію. Митні платежі згідно нарахувань брокера треба сплатити до перетину кордону, але є нюанс: платником має бути людина, на яку буде розмитнюватись машина. З платіжкою та копією ПД можна в'їхати на митну території України та прямувати до свого міста, де повністю оформити авто.
Проживання в Європі, харчування та пальне на дорогу обійдеться десь у 200-300 євро.
Акцизний податок на дизельні авто в півтора рази більший, аніж на бензинові, тому зараз частіше привозять авто саме з бензином об'ємом 1,2-2,0 л. Причому недорогі: Skoda Fabia, Dacia, Renault Scenic та Megane, Hyundai i30, Opel Zafira, VW Polo. Розмитнення таких авто обійдеться десь у 1500 – 2000 євро.
Читайте також: як порахувати розмитнення авто в 2020 році
Після розмитнення необхідно сертифікувати авто (100 доларів) та зареєструвати його (25 доларів плюс пенсійний фонд 3% від ціни автомобіля).
Нагадаємо, скільки коштує розмитнення авто в Україні.