Від роботи електрообладнання залежить робота всього автомобіля, при несправності електрики автомобіль може втратити здатність рухатися. Спрогнозувати таку відмову допоможе вольтметр.
Автомобілі давно уже стали настільки надійними, що конструктори відмовилися від багатьох контрольних приладів. І поки машина молода, це не викликає у водія проблем. Але коли вона має за плечима десяток-півтора років, навіть найкращі системи можуть відмовити.
Вольтметр, як і деякі інші індикатори, автовиробники вже не ставлять у панель приладів
І, певно, найслабкіше місце ненової машини – її електрообладнання. Періодичний контроль напруги в бортовій мережі допомагає спрогнозувати серйозні неприємності з бортовою енергетикою – і запобігти їм. Для цього потрібен нескладний прилад – вольтметр.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нові питання про АКБ: як доглядати за акумулятором
Сьогодні пропонується чимало варіантів кріплення вольтметрів для автомобіля: у гніздо підкурювача, зверху на торпедо, безпосередньо у панель
Придбати вольтметр для автомобіля сьогодні не проблема, ці прилади пропонуються на різних майданчиках, від ринку-барахолки до інтернет-магазинів. В технічному плані є як мінімум два варіанти: або старий добрий аналоговий прилад зі стрілкою, або сучасний електронний, з цифровою індикацією. Перші надійніші, другі більш зручні з точки зору розміщення у салоні.
Стрілочні прилади часом здаються старомодними, але з них легше зчитувати інформацію
За допомогою вольтметра можна робити висновки про стан акумулятора, роботі генератора і стані проводки на найважливіших відрізках. Наприклад, напруга на клемах акумулятора при усіх вимкнених споживачах (так звана напруга розімкнутого ланцюга) має становити не менше 12,6 вольт. Якщо менше – АКБ або недозаряджена (треба підзарядити від стаціонарного пристрою), або потребує заміни через вік.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Який акумулятор купити для автомобіля: 5 параметрів вибору
Роботу генератора перевірити трохи складніше – потрібно контролювати показання вольтметра на різних обертах двигуна при максимальній кількості увімкнених споживачів. На обертах холостого ходу під навантаженням напруга може наближатися до напруги акумулятора (12,6 – 12,8), на середніх обертах бажано бачити стрілку приладу близько 13,5 вольт.
В принципі, якщо вам не хочеться за допомогою вольтметра і вищенаведених рекомендацій перетворитися на такого собі бортінженера, порадимо більш простий варіант. Просто час від часу слідкуйте за показаннями приладу:
Якщо показання будуть відрізнятися від зазначених, зверніться до електрика.
Вольтметри, які виконані більш-менш професійно, потребують участі спеціаліста при інсталяції в автомобіль
В деяких сучасних автомобілях в надрах меню борткомп’ютера можна знайти показання напруги в бортовій мережі. Також допомагають слідкувати за напругою акумулятора деякі охоронні системи з тих, що мають GSM-модуль для керування зі смартфону. Звичайно, якщо такі опції є, то перейматися встановленням додаткового приладу не варто.
Для більш-менш свіжого автомобіля наявність вольтметра на борту необов’язкова. Але якщо ви купуєте собі в салон електронний девайс типу додаткового термометра, тахометра або годинника, майте на увазі, що іноді такі прилади мають і функцію вольтметра. Тож не пошкодуйте грошей на прилад саме з таким функціоналом – доплата буде невеликою, а енергосистема автомобіля може постарішати несподівано.
НАГАДАЄМО, ЩО означають значки на панелі приладів.