Автономні автобуси випустили на дороги європейських міст

08:28, 12 березня, середа
Автономні автобуси випустили на дороги європейських міст

Майже рік Renault Group разом зі своїм партнером WeRide тестувала автономні транспортні засоби громадського транспорту, готуючи розроблений автоматизований електричний мініавтобус до самостійної роботи з пасажирами. І ось цей момент настав.

Починаючи з травня 2024 року, випробування йшли повним ходом. Під час міжнародного тенісного турніру Ролан-Гаррос на відкритій ділянці дороги ходили два автономні мікроавтобуси.

В ході першого й наймасштабнішого тестування пройдено 1000 км і перевезено майже 700 людей. Таку статистику приводить Renault Group.

Читайте також Renault випустить автономні автобуси

Після успішного експерименту інтерес до автономних пасажирських шатлів виявили мегаполіси у всій Європі. Показові випробування проходять в Цюріху (Швейцарія), Валенсії (Франція), настала черга Барселони (Іспанія). Незабаром буде оголошено ще декілька міст.

З понеділка, 10 березня, автономний шатл тестує оператор іспанської Барселони. Фото: Lea Beliaeva Bander

З 10 по 14 березня Renault Group і WeRide на 2,2-кілометровій відкритій кільцевій ділянці у центрі Барселони широка громадськість вже знайомиться з роботою таких машин. На цьому маршруті ходить два автономні автобуси.

Читайте також У Китаї винайшли автономну вантажівку для прибирання доріг

Барселонський тестовий маршрут має чотири зупинки, де пасажири можуть зручно сідати та висаджуватися. Фото: WeRide

Охочих познайомитися з мобільністю завтрашнього дня багато. Автономні шатли в щільному та складному міському середовищі демонструють зрілість нових технологій для автоматизованих послуг громадського транспорту.

Renault Group і WeRide аже вийшли на 4-й рівень автономного водіння шатлів. Інфографіка: Авто24/Renault

Після березневого експерименту впровадження комерційних послуг автоматизованих шаттлів рівня 4 планується з липня 2025 року.

Французький приватний оператор громадського транспорту beti, страховик транспортних засобів і партнер beti Macif разом WeRide і Renault Group розгортають першу автоматизовану мережу мобільності з високим рівнем обслуговування у Валансі (Франція). Новий маршрут автономних шатлів з’єднає залізничну станцію TGV з бізнес-парком площею 162 гектари.

Читайте також Водії все менше довіряють автопілотам, однак автовиробників це не зупиняє

На 3,3-кілометровому відкритому автобусному маршруті ходитимуть два шатли. Вони обслуговуватимуть логістичні потреби користувачів станції TGV Valence. В зоні їх роботи зосереджено 150 компаній та 3000 їхніх співробітників.