Знання ПДР — це лише половина успіху на шляху на іспиті з водіння. Більшість з тих, хто успішно склав теорію не може впоратись з практикою.
У сервісних центрах МВС надто часто трапляється ситуація: майбутній водій успішно складає теоретичний іспит, упевнено почувається за кермом під час занять, але практичний іспит — не витримує. Це дуже поширений випадок – успішно складають практичний екзамен лише 16% кандидатів.
Читайте також: Шанси самостійно скласти іспити на "права" невисокі: 21% теорія і 16% практика
Навички керування набуваються виключно під час практичних занять в умовах реального дорожнього руху:
Теорія не навчає практичних навичок керування автомобілем, які є ключовими для безпечного водіння та успішного складання іспиту. Необхідно звикнути та вміти на практиці: тримати правильно кермо, вчасно тиснути на педалі, вмикати склоочисники, а ще як плавно рушити, як швидко зреагувати на зміну дорожньої ситуації, як безпечно виконати маневр. Погодьтесь, схематично такі рухи зобразити та вивчити можна, але виконувати їх на авто без практики неможливо.
Практичний іспит проходить в реальних умовах, що постійно змінюються. Вони відрізняються від навчальних, і вимагають миттєвої реакції та правильних рішень.
Стрес від іспиту може негативно впливати на здатність кандидата продемонструвати свої знання і навички, що призводить до помилок, які не були б допущені в спокійній обстановці. Потрібен час та практика, щоб звикнути до автівки та самостійно вміти приймати правильні рішення.
ПДР описують правила, але не можуть навчити, як застосовувати їх в динамічній ситуації, де є інші учасники дорожнього руху. Не потрібно забувати і про людський фактор, адже в одній і тій самій ситуації під впливом обставин людина може діяти по-різному.
На практичному іспиті можуть виникнути форс-мажорні обставини, які потребують негайної реакції та правильного застосування правил, що неможливо передбачити під час вивчення теорії. Це також вміння, що набувається з досвідом. На це теж потрібен час.
Читайте також: В яких країнах можна обміняти українські "права" без іспитів
Необхідно проводити якомога більше часу за кермом, щоб розвинути необхідні навички та впевненість. А ще звичайно систематичність занять, зокрема на різних маршрутах та в різні години. Та нажаль українські правила дорожнього руху дозволяють навчання лише з інструктором та на спеціальному автомобілі.
Поєднання практики та теорії. Обговорювати, усвідомлювати та аналізувати помилки для їх недопущення в майбутньому, а також розуміти де саме схибили і що саме зробили не так. Адже правила – це передусім безпека. Швидкість їх засвоєння індивідуальна, але розуміння має бути єдиним для всіх.
Навчитися керувати своїми емоціями та зберігати спокій під час практичного іспиту. І лікарські засоби – не варіант. Адже це може бути небезпечно. Перед іспитом краще добре відпочити та подбати про хороший сон.
Важливо навчитися швидко реагувати на непередбачувані ситуації на дорозі та правильно їх оцінювати. Для цього необхідно: по-перше – впевненість в знаннях, по-друге – відточені практичні навички.
Пам’ятайте: впевнений водій – це не лише знання правил, а й регулярна практика. Тільки поєднання теорії та відпрацьованих навичок за кермом гарантує успішне отримання посвідчення водія.