Чому безперервний контроль за тиском у шинах став обов’язковим? Як бути, якщо штатної системи моніторингу на машині немає? Насправді все дуже просто.
Неправильний тиск у колесі – це порушена керованість, передчасна купівля нової шини, а деколи – навіть важке ДТП. Тому на сучасних автомобілях звичною справою стала штатна система TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), в Європі ця система моніторингу тиску у шинах стала обов’язковою для всіх нових авто.
Система моніторінгу тиску допоможе вберегти ваші шини від передчасного виходу з ладу
Доволі складна і недешева, вона стала поширеною, бо пересічному водію легковика сьогодні непросто помітити на ходу, що колесо спустило: передній привід та високий рівень комфортності приховують падіння тиску.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як вибирати шини: чи варто переплачувати за бренд
Та й сучасні шини, як правило, з одного боку дуже вразливі на нерівностях через свій низький профіль, а з іншого – не прощають руху з низьким тиском і стають непридатними до ремонту. Тому датчики тиску у колесах стали настільки популярними.
Насправді, датчики тиску в колесах є не завжди. У відносно недорогих штатних TPMS невідповідність тиску виказує датчик антиблокувальної системи гальм ABS. Секрет у тому, що колеса з різним тиском обертаються з різними обертами, тож система помічає велику розбіжність і здіймає тривогу. Але визначити, з яким саме колесом негаразд, їй важко, і на панель виводиться повідомлення для водія на кшталт “Перевірте тиск у шинах”.
Система TPMS з датчиками, що вставляються всередину шини, краще захищена від крадіїв і дорожних негараздів
Більш досконалий тип моніторингу має датчик тиску у кожній шині. Він безперервно міряє тиск і температуру, а потім передає дані по радіоканалу до головного блоку. Такий варіант типовий для штатних систем моніторингу в дорогих авто, а також – у комплектах, що продаються як додаткове обладнання. Доволі поширений варіант розміщення датчиків у таких комплектах – не в колесі, а на вентилі, замість захисного ковпачка. Це простіше з точки зору монтажу, але недобре з точки зору захищеності від бруду, снігу та крадіїв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи варто купувати зимові шини влітку
Важливий компонент – екран, на який виводяться дані про тиск і (не завжди) температуру в шині. Якщо у штатних систем автомобіля ця інформація інтегрована в інтерфейс борткомп’ютера, то в комплекти для самостійного обладнання входить окремий дисплей. Не в кожній машині є зручне і доречне місце для його встановлення, та й для салонних крадіїв це додаткова приманка. Проте, деякі моделі TPMS пропонують передання даних від датчиків шин по Bluetooth на смартфон.
Між тим, системі – і штатній, і встановленій самостійно – потрібен певний догляд.
Датчики TPMS, що накручуються замість ковпачків легко втратити в процесі експлуатації
На сучасних авто частково спущену шину водій може довго не помічати, але це скорочує її ресурс
Система моніторингу тиску шин – не просто модний девайс, а дуже ефективний засіб підвищити безпеку руху. Зважте також на те, що постійна їзда на підспущеній шині руйнує її каркас і передчасно виводить колесо з ладу – а це вже неабиякі витрати. Тому якщо у вас ненова машина достатньо високого класу з доброю шумоізоляцією і комфортним керуванням, які приховують негаразди з колесами, варто встановити додаткову систему моніторингу тиску в шинах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому весь час спускають шини: причини та що робити