Рясні снігопади завдають клопотів не тільки комунальникам, дорожникам, автомобілістам та пішоходам. Не меншу всіх перерахованих страждають від зимових примх погоди ті, хто пересувається на інвалідних віз
З настанням засніжених зим стає проблематично штовхати дитячу колясочку або інвалідний візок сніговою цілиною чи погано почищеною доріжкою. Якщо з малюками ще можна якось вирішити, то з інвалідними візочками цей варіант не проходить.
По-перше, крісло колісної ходової нерозбірне, конструкція передбачає тільки складання, а не розбирання. По друге, крісло, якщо навіть від’єднати колеса, надто масивне для розміщення на стандартних санчатах. А великі санки під масивне сидіння знайти не просто складно, а неможливо.
Читайте також Які права на дорозі мають водії та пасажири з інвалідністю
Отож порадіти першому снігу люди з фізичними вадами можуть хіба що через вікно. Та й при потребі побувати десь у справах процес пересування навіть прочищеними пішохідними доріжками й тротуарами складний, біля під’їздів штовхання інвалідних візків чи їзди самохідних колясок на електричній тязі завжди буде проблемним.
Повернути людей з обмеженою рухливістю до активного життя все-таки можна, варто лише дати їм можливість самостійно пересуватися на всюдихідних електричних кріслах-транспортерах Tank Chair не тільки взимку, а будь-якої пори року. Фото з відкритих джерел
Кілька виробників про таку категорію людей згадали, створивши для зимового сезону чи бездоріжжя візок. Якщо точніше, то це не стільки візок, скільки транспортер.
Крісло-транспортер не слід позиціонувати як тільки зимовий ТЗ, це – всесезонна акумуляторна машина. Фото: nevsedoma.org.ua
Тут є як китайські, американські, канадські, так і австралійські бренди. Для полегшення самостійного пересування людей з фізичними вадами в складних умовах вони створили самохідний акумуляторний візок-крісло, в яких замінили колісну ходову базу на гусеничну.
Їх побудова базується практично на одній конструкторській школі. Щоправда, кожен з виробників має якість свої напрацювання. Як і в будь-якого автомобільного бренду, тут також є стандартні й люксові моделі, з різними цінниками. Найдешевші звісно, китайські транспортери.
Китайські виробники почали освоювати й цю транспортну нішу і це у них непогано виходить. Фото: Аliexpress
Вартість "китайця" стартує з 4900 доларів США. Щоправда, на різних платформах (Аlibaba, Аliexpress) цінники перетинають і 5-тисячний поріг. Попит високий на таку продукцію в Америці, особливо на Алясці, Канаді, Австралії.
Читайте також Осіб з інвалідністю на колісних візках прирівняли до пішоходів та велосипедистів
Втім, якщо в гаманці є гроші, то транспортер Tank Chair Mk II за 15 000 доларів можна взяти цілком реально – стильне крісло, швидкість 8 км/год. Двигун (24 В) на 2 к.с. живиться від чотирьох батарей Optima Deep Cycle.
Його винахідник стверджує, що крісло може навіть обійти гольф-кар. Тепер людям з обмеженими фізичними можливостями не потрібно чекати сприятливої погоди, можна їхати як снігом, так і в сезон дощів.
Людина у такому кріслі-транспортері з двома металогумовими гусеницями в модулях трикутної конфігурації спроможна долати сніг навіть в кучугурах, їхати сніговою цілиною, занурившись "мало не по самі вуха". Про пісок, щебінь чи дорожню багнюку, а про перезволожені, трав’янисті ґрунти годі й казати – долає на раз.
Читайте також Автошколи будуть вчити людей з інвалідністю
Тут все по-справжньому і на належному рівні безпеки. Звісно, габаритних плафонів, стоп-сигналів, фар транспортер не має, але крісло пасками безпеки укомплектовано.
Пальчиковий джойстик управління у стандарті йде під праву руку. Він тут нижче кінцівки підлокітника. При потребі цей блок керування можна замовити під ліву руку при тій самій вартості.
Транспортер вважається всесезонним, якщо в цьому є потреба. Скажімо, китайський виробник розробляв крісло-транспортер саме під зимові умови експлуатації. Під це адаптували ходову та підбирали батарею. Силовий блок має потужність 2 кВт, працює від системи 48 В. Для порівняння: звичайний електричний колісний візок має потужність 250 Вт.
Отож "зимовий" гусеничний транспортер з потенціалом 2500 Вт відносно "літнього" колісного – справжнісінький танк. Він дійсно дуже прудкий та всепрохідний. Зі 200 кг ваги транспортер розвиває швидкість 5 км/год – середня швидкість пішохода.
Таким снігом колісному інвалідному візку аж ніяк не проїхати навіть з потужними батареями, а на гусеничному кріслі-транспортері – можна. Фото: strackplatforms
Такі всюдиходи вже навіть почали замовляти гірські бази відпочинку: взявши напрокат всюдихідний мінітранспортер, людина з фізичними вадами може самостійно виїхати на природу. І це чудова нагода помилуватися зимовими пейзажами, побути разом рідними, котрі катаються на лижах чи влаштовують пікнік у спеціально відведених зонах відпочинку.