Український ринок електрокарів помітно відстає від решти європейських держав за розмаїттям доступних моделей. Тому ми все ще вимушено орієнтуємось на пропозиції західноєвропейських дилерів.
Електромобілі, безумовно, вже давно перейшли з розряду нішевого продукту для багатих ентузіастів у категорію масового транспорту. Електрокари продовжують дешевшати, з’являються новинки різних кузовних форматів та на будь-який гаманець. Зосередимось на моделях з оптимальним балансом ціна-якість, які можна купити в Європі цього року.
Читайте також: Електромобілі купують, але не реєструють
Батарейні автомобілі дозволяють подорожувати в тиші, не потребують дорогого пального, не забруднюють атмосферу, часто не обкладаються податками, як звичайні машини, а в деяких країнах ще й обходяться дешевше ринкової вартості, завдяки державним субсидіям. Зважаючи на всі ці фактори, не дивно, що у всьому світі електрокари впевнено витісняють машини з ДВЗ.
Розглянемо найбільш цікаві з економічної точки зору електрокари, що сьогодні доступні на європейському ринку – найближчому до українського покупця. Орієнтуємось на ціни електрокарів у Німеччині. Втім, деякі з цих машин, можна знайти і в салонах українських дилерів.
За свої гроші e-Niro пропонує запас ходу у 370 кілометрів на одному заряді, а його характеристики та оснащення являють собою ідеальний баланс між продуктивністю та ціною.
Електричний хетчбек ID 3 став одним з інструментів боротьби Volkswagen з сумнозвісним Дизельгейтом. Екологічно чистий хетчбек формату Golf відкрив нову сторінку в історії німецької марки, ставши першою моделлю з лінійки ID. Volkswagen забезпечив цю модель усім необхідним, аби зробити її масовою. 200-сильний електромотор, батарея на 58-77 кВт-год, запас ходу мінімум в 482 км і цінник базової версії (орієнтовний) у 39,5 тисяч євро повинні забезпечити ID 3 народну любов.
Електричний 208-й з’явився у Peugeot досить несподівано – без традиційних анонсів і тізерів, причому новинка одразу стала доступна для замовлення. Суперміні з електричною силовою установкою на 136 сил та акумулятором на 50 кіловат-годин здатен долати на одному заряді до 340 кілометрів (WLTP) – на 10 кілометрів більше за співплатформений і технічно ідентичний Opel Corsa-e (від 29 900 євро). Європейські ціни стартують з відмітки 30 450 євро (топовий варіант – 36 600 євро), але виробник обіцяє пізніше включити в лінійку доступнішу версію e-208.
Один з довгожителів серед електричних компактів на європейському ринку, Kona Electric став першим батарейним кросовером з запасом ходу у 482 км і початковим цінником у 34 тисячі євро.
Британська марка Mini почала готуватись до експансії в сегменті електрокарів вже давно, однак перший повноцінний самостійний електромобіль вивела на ринок лише цього року. Mini Electric пропонується виключно в тридверному кузові, з силовою установкою від BMW i3S, котра забезпечує хетчбеку потужність у 183 сил та автономний пробіг у 230 кілометрів.
Також цікаво: Lingbao Box – новий електрокар з Китаю виглядає, як гібрид Mini Cooper та Daewoo Matiz
Міський кросовер Soul третього покоління Kia вирішила привезти в Європу в електро-форматі. Автомобіль оснащений тією ж силовою установкою, що й e-Niro, однак має трохи кращий запас ходу – до 450 кілометрів.
Перше покоління Nissan Leaf стало справжнім світовим бестселлером серед електрокарів. Друга генерація моделі має усе, щоб Leaf залишив за собою лідерські позиції, якщо не в Топ-3, то хоча б у першій десятці електромобілів. Збільшений на 25% акумулятор забезпечує автономний пробіг у 270-330 кілометрів. Цифра, хоча й не вражаюча, цілком відповідає помірній вартості електричного хетчбека.
Французький сітікар є одним зі старожилів європейського ринку. Друге покоління моделі отримало акумулятор майже вдвічі більшої ємності, ніж у першого Zoe – на 41 кВт-год, проти 22 у попередника. Нова батарея дозволила збільшити запас ходу на одному заряді зі 150 до 240 кілометрів. А зі збільшеним акумулятором на 52 кВт-год запас ходу Zoe може сягати 395 кілометрів. При цьому, змінивши покоління, Zoe зберіг надзвичайно доступні цінники.
Одна з найновіших моделей на ринку і водночас – одна з найтехнологічніших. Японський суперміні поступається суперникам за дуже важливою, якщо не головною, для електрокарів характеристикою – запасом ходу. Акумулятор на 35,5 кВт-год забезпечує хетчбеку автономний пробіг не більше 220 кілометрів. Цей недолік Honda E компенсує гарним оснащенням.
Електродвигун потужністю 168 к.с. (181 к.с. для i3S) пропонує максимальний крутний момент при “нульових обертах”. Акумулятор на 42,2 кВт-год забезпечує німецькому хетчбеку запас ходу на одному заряді понад 245 км. В Україні все ще доступні для замовлення версії i3 REX з компактним ДВЗ, котрий працює, як електрогенератор для збільшення дальності пробігу.
Також цікаво: Mercedes EQS отримає 600-сильну версію від AMG