Багатьом власникам машин з електроприводом на початку війни довелося залишити їх на тривалий час. І після повернення з’ясувалося, що електромобіль або гібрид не хоче “просинатися”. Що це значить та що робити у цьому випадку?
Відпочинок протягом місяця-двох зазвичай не йде на користь будь-якому авто. Однак машини з електроприводом при цьому мають додаткові “резерви” для вередувань. І найсумніше для користувача у тому, що навіть дріб’язковий негаразд в силовому електрообладнанні може стати причиною повного страйку транспортного засобу.
В електричних схемах електромобілів та гібридів є кілька слабких місць, які можуть підвести власника під час тривалого простою машини.
Читайте також: Умілець зі старої “шістки” зробив майже сучасний електромобіль
Отже, ви прийшли до вашого електромобіля, а він або відмовляється заряджатися, або не хоче просинатися після зарядження. У чому може бути причина?
Електронне начиння сучасних автомобілів – а електромобілів та гібридів поготів – влаштоване таким чином, що за відмови певного переліку компонентів активація машини в цілому блокується. Тобто виходить, що оживити машину іноді можна, усунувши одну-єдину несправність. І нерідко це можна навіть зробити власними силами, коли з якоїсь причини немає доступу до кваліфікованого сервісу.
Якщо у високовольтному вимикачі контакти були неідеальні (контактну пластину з ерозією та окислами видно в отворах), за час простою їхній стан може погіршитися.
Для тих, хто не має елементарних навичок слюсаря та електрика, кращим варіантом буде відразу зателефонувати до сервісу. А за нинішніх умов дуже часто запросити допомоги немає змоги. Тому іноді є сенс спробувати щось зробити власними силами. Нагадаємо при цьому про необхідність дотримання правил техніки безпеки, порушення яких може призвести до важкого травмування або пошкодження машини.
Читайте також: Як самостійно перевірити акумулятор
У тяговій батареї можна замінити блоки, в яких передчасно деградували елементи. Але це має сенс лише на відносно молодій батареї.
Найсумніше з усього, що може статися з електромобілем під час тривалого простою – глибокий розряд тягової батареї. Він може призвести до того, що машина відмовляться, як то кажуть, “приймати” заряд. Іноді цю проблему можна вилікувати зарядженням малими токами, і такою методикою володіють у спеціалізованих майстернях. З часом, якщо експлуатувати машину згідно заводських рекомендацій, можна навіть усунути так звану просадку батареї, викликану глибоким розрядом.
Доволі поширена причина відмови електромобіля стартувати після тривалого простою – дроти, пошкоджені гризунами.
Але в деяких випадках залишена на кілька місяців без діла батарея “вмирає” остаточно. І все одно, якщо машина не геть стара за роками, може бути сенс спробувати перебрати батарею, замінивши пошкоджені блоки. Це недешева робота, але якщо в цілому акумулятор ще має запас ресурсу, на неї варто витратитися.
Електричний привід – з точки зору сервісу особливо тонка матерія, і застерігаємо вас від дилетантського ставлення до цього питання. Незалежно від того, якого штибу у вас електромобіль, вам треба мати свого “персонального” майстра. Який навіть якщо не усуне несправність миттєво, то хоча б проконсультує вас у випадку проблем. Це може бути і співробітник дилерського центру, і грамотний сервісмен незалежної СТО, яка спеціалізується на електромобілях та гібридах. Головне, щоб у нього були необхідні знання, досвід та довіра з вашого боку.
Читайте також: Як самостійно полагодити електрообладнання в автомобілі