Гідропідсилювач керма – річ настільки звична, що багато водіїв про його наявність навіть не здогадуються. Між тим, потрібно вчасно помітити його назріваючу несправність – інакше кермо може заклинити просто на ходу.
Довга і безвідмовна робота того чи іншого вузла автомобіля нерідко надає їм ведмежу послугу: власник забуває про необхідність обслуговування і, здавалося б, “вічний” вузол раптом відмовляє в найбільш незручний момент.
Гідропідсилювач керма – не найпростіша система, але вона давно обкатана у виробництві і вважається однією з найнадійніших в будь-якому автомобілі.
Це стосується і гідропідсилювача керма, яким оснащені не менше половини бігаючих по нашим дорогам автомобілів (є також електро- і електро-гідравлічні підсилювачі, але мова сьогодні не про них).
Читайте також: Як перевірити ходову систему при покупці машини
Гідропідсилювач знижує зусилля, яке водій повинен прикласти до керма для його повороту. Особливо підсилювач корисний при обертанні керма, коли машина стоїть, або неспішно маневрує, наприклад, при парковці.
Насос гідропідсилювача керма – найскладніший вузол системи, але при належному догляді він живе без ремонту довше рульового механізму (рульової рейки).
Читайте також: Що треба зробити з машиною після зими
Рівень рідини в бачку гідропідсилювача – найбільш доступний метод контролю стану системи. Відхилення в будь-яку сторону – ознака якихось проблем.
Як можна помітити, частину важливих симптомів водій може зафіксувати сам, але для візуального огляду агрегатів потрібна оглядова яма або підйомник. А також – трохи кваліфікації, яка допоможе відрізнити, наприклад, легке, цілком прийнятне потіння від серйозного витоку. Ну і взагалі, буде краще, якщо за станом вашого рульового управління будуть стежити професіонали. Тому кожного разу, коли машина потрапляє на СТО, просіть майстрів оглянути насос гідропідсилювача, рульову рейку і шарніри тяг. Власне, свідомі фахівці на правильній СТО роблять це без нагадування.
Рідина в системі гідропідсилювача керма повинна бути не тільки в достатній кількості, але і досить свіжою. Міняти її рекомендується приблизно кожні 100 тис. км пробігу або кожні п'ять років - звичайно, якщо заводський мануал не називає більш строгих цифр.
Фахівці вміють відрізняти стару, що відслужила своє, рідину за запахом - вона має різкий їдкий запах. Крім того, на деяких автомобілях в системі є фільтр, разом з рідиною потрібно міняти і його.
Читайте також: Як правильно перевіряти гальмівні колодки
Якщо сліди масла видно не тільки на одному із з'єднань системи гідропідсилювача керма, але і на оточуючих деталях, сумнівів немає: потрібен ремонт.
Конструкція рульового управління з гідропідсилювачем давно відпрацьована автовиробниками і тому особливих клопот власникам зазвичай не доставляє. Але після більш-менш значного пробігу (близько 100 тис. км) за цією системою потрібно доглядати. В ідеалі варто провести “літньому” гідропідсилювачу профілактику у професіоналів, які змінять рідину, промиють систему і замінять старі ущільнення і шланги. І тоді управління не відмовить у дорозі, налякавши водія раптово важким кермом.
Читайте також: Щоб не відмовили гальма: як обслуговувати систему