В Китаї – величезне різноманіття електричних авто. Деякі з них доступні в Україні під замовлення, а от "вживу" – всього кілька моделей.
В 2020 році китайські споживачі придбали 41% всіх електромобілів в світі, що на 1% менше, ніж європейці. За прогнозами аналітиків, в 2021 році кількість проданих в Піднебесній електричних авто стрімко зросте. Причини – як у стимулах місцевої влади купувати екологічно чисті авто (тобто держава компенсує частину їх вартості), так і у величезному виборі марок і моделей, які забезпечують місцеві виробники та спільні підприємства транснаціональних корпорацій.
Деякі з цих електромобілів потрапляють на український ринок – загалом журналісти "Авто24" нарахували майже три десятки китайських електричних авто, які незалежні імпортери готові привезти в Україну. Однак є лише кілька, які є в наявності у цих дилерів.
Єдиний китайський електромобіль, який ввозиться в Україну офіційно. Відповідно, забезпечений гарантією у 3 роки чи 100 тисяч км пробігу. Цей хетчбек В-класу створений разом з Volkswagen, тому деколи має назву JAC-Volkswagen. Існують європейські та китайські версії, які відрізняються обладнанням та характеристиками.
JAC IEV7S | $20 500 |
---|---|
Потужність | 85 кВт |
Батарея | 45 кВт*год |
Динаміка 0-100 км/год | 12 с |
Максимальна швидкість | 130 км/год |
Запас ходу | 300 км |
Також цікаво: 8 гривень на 100 км: умілець з Олександрії зробив електромобіль
Компактний електромобіль, який спочатку продається на китайському ринку, але згодом з'явиться і в Європі. Між тим, неофіційно вже ввозиться в Україну. Це міський електромобіль довжиною всього 3,7 м, тож максимальна швидкість невелика, динаміка непогана до 50 км/год, а не до "сотні".
Renault City K-ZE | $14 000 |
---|---|
Потужність | 33 кВт |
Батарея | 26,8 кВт*год |
Динаміка 0-100 км/год | 20 с |
Максимальна швидкість | 105 км/год |
Запас ходу | 271 км |
Читайте також: перший тест-драйв бюджетного Renault City K-ZE
Китайська версія Nissan Leaf другого покоління у версії седан виробляється на спільному підприємстві Dongfeng Nissan з 2018 року. Просторий автомобіль довжиною 4,7 м, значно дешевший оригінального "Ліфа", та ще у популярному серед українців кузові.
Nissan Sylphy Pure Electric | $19 000 |
---|---|
Потужність | 80 кВт |
Батарея | 38 кВт*год |
Динаміка 0-100 км/год | 11,2 с |
Максимальна швидкість | 144 км/год |
Запас ходу | 388 км |
До речі: в Європі показали спортивний Nissan Leaf
Електромобіль для китайського ринку, що використовує кузов Volkswagen Jetta. Автомобіль довжиною 4,67 м дещо відрізняється від "Джети" облицюванням радіаторної решітки та внутрішнім оздобленням.
SAIC Volkswagen E-Lavida | $21 600 |
---|---|
Потужність | 100 кВт |
Батарея | 35,8 кВт*год |
Динаміка 0-100 км/год | 11,2 с |
Максимальна швидкість | 150 км/год |
Запас ходу | 278 км |
Також у тему: Найдоступнішим електрокаром у США виявився потішний китайський хетчбек
Цей невеличний міський електромобіль зі складною для європейця назвою став лідером продажів у Китаї з другої половини 2020 року, коли він почав продаватись (за півроку розійшовся тиражом у 112 тисяч одиниць). Головна його перевага – ціна, адже мінімальна комплектація без кондиціонера та з аскетичним обладнанням у Піднебесній коштує $4500. Більш "людська" з кондиціонером оцінена вже у "п'ятірочку", саме вона стала популярнішою серед китайців. Латвійська компанія зробила спробу омологувати це авто для Європи, однак ціна виявилась вдвічі вищою, ніж на оригінал. В Україні "живого" авто поки що нема, але це лише справа часу.
SAIC-GM-Wuling Hongguang | $10 000 |
---|---|
Потужність | 13 кВт |
Батарея | 9,2 та 13,8 кВт*год |
Динаміка 0-100 км/год | н.д. |
Максимальна швидкість | 100 км/год |
Запас ходу | 120 км |