Мінторгівлі КНР заборонило інвестувати китайським автомобільним компаніям в низці країн.
Настанова прозвучала під час зустрічі з представниками галузі ще в липні, коли міністерство вказало на ризики від активної діяльності на зовнішніх ринках. В першу чергу відомство звернуло увагу учасників наради на неприпустимість грандіозних вливань в закордонні інвестиції.
Міністерство, як пише Reuters, наказало місцевим автовиробникам не інвестувати в Індію, посилаючись на директиву центрального уряду, «настійно не рекомендувало» інвестувати в Росію та Туреччину, і використовувало більш м’який тон, щоб підкреслити ризики при будівництві заводів в Європі та Таїланді.
Читайте також ЄС терміново вводить спецмито на китайські електромобілі
Ймовірно, обережність китайських чиновників виникла не на голому місці. Особливо щодо Росії, торгівлю з якою світовий ринок практично визнав токсичною.
Щодо Європи, то тут китайські автовиробники вже доволі сильно вклалися фінансово й припиняти свої інвестиції у власні заводи не планують, хоча побоювання є. Скажімо, китайська компанія Geely і хоче побудувати заводи Європі, і водночас боїться – надто великі політичні та економічні ризики. Щоправда, Reuters не уточнила, з якого боку ризики – від уряду Китаю чи від країн ймовірного будівництва.
Читайте також Канада вводить 100% мито на китайські електромобілі
Саме через “великі політичні та економічні ризики” другий за величиною китайський виробник автомобілів Geely ще не прийняв остаточного рішення щодо запуску виробництва в Європі.
Дехто обрав хитріший хід. Автомобільна компанія Leapmotor вдалася до альтернативної моделі співпраці у формі спільного підприємства з європейськими партнерами. Нещодавно у співпраці зі Stellantis створила СП та розпочала виробництво електромобілів на заводі в Італії.
Читайте також Як європейське спецмито на китайські авто впливатиме на український авторинок
Також, як пише Reuters, китайське міністерство пропонує автомобільним компаніям не передавати ключові технології за кордон. Натомість рекомендовано використовувати іноземні заводи для складання транспортних засобів з завезених китайських компонентів.