Викликані обстрілами відключення електроенергії тягнуть за собою раніше небачені труднощі для водіїв. Ймовірність потрапити у ДТП в таких умовах зростає – одночасно зі зниженням ймовірності отримати якусь компенсацію за пошкодження. Як уникнути можливих небезпек?
Те, що у темних містах водити автомобіль важче, зрозуміло і без пояснень. Але достатньо проблем чекає на водіїв на знеструмлених вулицях і вдень.
Зазначимо, що говорячи в цій статті про перехрестя, головні і другорядні дороги, ми матимемо на увазі лише умови міста. Тобто ситуації на заміських автотрасах та путівцях тут до уваги не беремо.
Непрацюючі світлофори створюють додаткові ризики при проїзді перехресть на широких міських проспектах, де можна розвивати доволі високу швидкість. (Фото Олександра Зєрщикова)
Читайте також: Який вигляд має ідеальне перехрестя: відео
Справжній ступор може викликати у водіїв непрацюючий світлофор. По-перше, треба негайно згадати правила проїзду нерегульованих перехресть. Це дуже непросто стосовно багатосмугових розв’язок.
По-друге, треба розібратися із “статусом” вулиць і пріоритетом проїзду. Це ускладняється відсутністю відповідних знаків, які у багатьох великих містах “не витримали конкуренції” зі світлофорами та “загубилися” через багаторічну незатребуваність.
Тому перша порада: при наближенні до перехрестя завчасно видивлятися знаки пріоритету.
Перш за все про те, чого не можна робити при проїзді перехрестя, на якому погас світлофор і на якому не все зрозуміло зі ступенем “старшинства” доріг.
Роз’їжджатися з іншими машинами на багатосмугових вулицях без світлофорів незвично. Водіям доведеться оновити свої знання з ПДР. (Фото Олександра Зєрщикова)
Пункт 16 ПДР України дає такі інструкції:
Читайте також: Ожеледь у великому місті: як не зіткнутися у потоці машин
При повороті наліво (розвороті) з головної дороги треба пропустити всіх, хто їде рівнозначною дорогою назустріч – прямо або повертає направо. Треба пропустити також трамвай, який їде прямо (ліворуч вас) у попутному вам напрямку.
Повертаючи направо чи наліво водій має пропустити пішоходів, що переходять вулицю, на яку він повертає, а також попутних велосипедистів.
Справжня біда деяких сучасних міст – відсутність знаків пріоритету на великих перехрестях, що завжди регулювалися світлофорами. (Фото Олександра Зєрщикова)
В реальному житті часто буває, що знаки пріоритету на міських вулицях із відключеним світлофором відсутні. Тобто незрозуміло, де головна дорога і яка взагалі схема організації руху на перехресті. Тоді водій повинен вважати, що знаходиться на другорядній дорозі. І це не наша порада, це пряма вказівка пункту 16.15 українських ПДР.
Відсутність електропостачання суттєво змінює порядок поведінки водія у великому місті. Радимо заздалегідь освіжити свої знання щодо правил проїзду перехресть. Можливо, великі однорівневі розв’язки при щільному трафіку доведеться щоразу проїжджати як вперше – адже немає гарантії, що всі інші водії розібралися із пріоритетами й не влаштують аварійну ситуацію. Недаремно саме цього у незрозумілих ситуаціях вимагає вищезгаданий п. 16.15 українських ПДР.
Читайте також: Як їздити у великому місті: безпечно вливаємося в потік