З новим агресивним "обличчям" рамний позашляховик дає усім зрозуміти, хто головний на бездоріжжі. Але й на автостраді йому поступаються дорогою.
Здається, оновлений у 2020 році Pajero Sport спереду виглядає найбільш агресивно серед своїх колег. Хоча концепція Dynamic Shield зараз використана в модельному ряду Mitsubishi на всіх моделях, навіть найменших.
Також цікаво Mitsubishi попрощалась з позашляховиком Pajero
В новому дизайні машина здається ще ширшою, а хромовані деталі додають їй преміальності. Наш екземпляр ще й обладнаний додатковим обвісом бампера та написом на капоті. Це візуально робить його ще більш серйозним та масивним. Тому, побачивши таке авто в дзеркалі заднього виду, більшість легковиків поступається дорогою. І правильно робить – якщо вже ця двотонна "махіна" розігналась, то краще перед колесами у неї не плутатись.
У порівнянні з попередником не дуже змінилась задня частина – ті ж ліхтарі, які "стікають" вниз. Хіба що трохи коротші, а стоп-сигнал і габаритний ліхтар тепер розділені. Натомість користуватись масивною дверкою багажника тепер стало легше – з'явився електропривід з можливістю регулювання висоти положення. А відчиняти її можуть навіть діти – за допомогою помаху ноги.
Натомість в салоні змін багато. Найперше звертають на себе увагу великий дисплей мультимедійної системи та повністю електронна панель приладів! До того ж вона дуже зручна. По центру – цифри поточної швидкості, великий циферблат – це тахометр, збоку – миттєва витрата пального та місткість паливного бака, знизу – температура повітря та покази бортком'ютера. Тобто інформації багато, але розміщена вона грамотно, не виникає враження, що цифр забагато. Можливо, це заслуга вдалого кольорового зонування.
Мультимедійна система має непоганий 8-дюймовий сенсорний екран, дозволяє бачити своє авто зверху при паркуванні, підтримує провідний Apple Car Play. Але зручного місця для смартфона не вистачає. Тут передбачено два USB-порти та один HDMI, а для другого ряду – ще й розетка на 120 В. Нечасто побачиш такі зручності для пасажирів.
До речі названо п'ять кращих позашляховиків
Клімат-контроль двозонний, та ще й з функцією нано-очищення повітря. Пасажири другого ряду мають можливість охолодитись в спеку за допомогою рефлекторів над дверима. А в холодну погоду функція підігріву сидінь допомагає зігрітись як на передньому, так і на задньому ряду.
Інші елементи салону традиційні для Mitsubishi, включаючи шайбу керування режимами повного приводу.
Під капотом – знайомий 2,4 літровий дизельний мотор на 181 к.с. та 431 Нм крутного моменту, які розвиваються вже з 1500 об/хв. Він передає крутний момент на одну чи дві осі за допомогою 8-швидіксного автомата Aisin, який працює плавно та передбачувано. І мануальний режим чи підкермові пелюстки, які тут є, насправді йому не дуже потрібні. Навіть без них розгін рівномірний та потужний, хоча в цифрах не дуже вражає – 12,3 секунди до сотні.
В русі відчувається, що їдеш на рамному позашляховику – на ямах досить відчутно трясе. Кермо теж в стилі "олд стайл" позашляховика – досить важке, малоінформативне, його треба довго крутити на тісних парковках, а під час руху воно передає усі нерівності. Їдеш, немов на вантажівці. Хоча на швидкості підправляти траєкторію не треба – Pajero Sport їде прямо без підрулювань.
Нерівності відчуваються не лише п'ятою точкою, але й на слух. Чути рик дизельного двигуна, а на швидкості вище 130 км на годину – ще й аеродинамічні шуми. Що ж, це не міський кросовер преміум-класу з сотнями кілограм "шумки". Pajero Sport ціниться за інші якості.
Рамна конструкція, повний привод з блокуванням диференціалу та пониженою передачею, тяговитий двигун та високий кліренс з гарними кутами з'їзду та виїзду – в цьому Mitsubishi Pajero Sport на ринку рівних мало. Так, на звичайній дорозі Pajero Sport їздить на задньому приводі, і це треба враховувати під час поворотів на вологій поверхні – задню частину трохи заносить.
Але система повного приводу Super Select 4WD-II в цьому авто має не лише 4 режими трансмісії, але 4 режими руху, які налаштовані на різні типи покриття. Це Gravel (гравій), Mud/Snow (бруд/сніг), Sand (пісок), Rock (камені, лише для положення 4LLc). Якщо ви недосвідчений оф-роудер, цих режимів буде достатньо, щоб подолати ту дорогу, куди вас ненароком занесло. Але якщо справи кепські і машина починає застрягати, доведеться вивчити режими, які знаходяться на шайбі "Супер Селекту".
Читайте також що краще на бездоріжжі: гусениці чи колеса
З режимом 2Н (задній привід) все зрозуміло – він лише для сухого асфальту. Якщо під колесами слизько, краще ввімкнути 4Н – це повний привід, який дає більшу впевненість на слизьких поверхнях. У режимі 4HLc блокується центральний диференціал – допомагає у випадках, коли авто вже може закопатись. А вмикати 4LLc треба вже тоді, коли на цьому шляху їздять лише трактори та відчайдухи на спеціально підготовлених позашляховиках.
Для такого великого автомобіля дуже доречними стали кілька систем безпеки. Це попередження про наявність перешкоди позаду при виїзді з парковки заднім ходом. Датчик-радар виявляє транспорт, який рухається у напрямку нашого авто та подає сигнал. Подібна функція є в системі кругового огляду – звучить звуковий сигнал і на дисплеї з'являється піктограма.
Асистент зміни смуги руху Lane Change Assist попереджає про автомобіль, який рухається по сусідній смузі під час руху по шосе.
Як і раніше, на Pajero Sport важко їздити в перевантажених та вузьких вуличках сучасних мегаполісів – це "звір" для широких полів, в'язких доріг та глибоких колій. Однак тепер він надає більше комфорту – практично нарівні з міськими кросоверами.
Автор: Сергій Матусяк, фото автора.
Технічні характеристики | Mitsubishi Pajero Sport |
---|---|
ДВИГУН | Робочий об’єм 2442 см3, потужність 181 к.с. при 3500 об/хв., обертальний момент 435 Нм при 2500 об/хв. |
ТРАНСМІСІЯ | Повний привод, 8-швидкісна автоматична коробка передач |
КУЗОВ | Універсал, 5 дверей, 5 місць, габарити (довжина/ширина/висота): 4825/1815/11835 мм, база 2800 мм, споряджена маса 2065 кг, корисне навантаження н.д., багажник 700 л, об’єм бака 68 л |
ПІДВІСКА | Передня/задня: незалежна/залежна. Шини: 265/60 R18, кліренс 218 мм. |
ХОДОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ | Максимальна швидкість 180 км/ч. Розгін до 100 км/год – 12,3 с. Витрата пального (місто/шосе/змішаний): 9,8/7,0/8,0 л/100 км. |
ЦІНА | 1 325 000 грн. |