Питання витрати пального цікавить і щасливу людину, яка підбирає собі нове авто, і бувалого автовласника. Але спроба знайти найбільш економічне у світі авто чомусь неодмінно терпить фіаско. Чому ж так?
Запитувати, який автомобіль найекономічніший у світі так само неправильно, як шукати найшвидший або просто найкращій автомобіль. Тобто транспорт з мінімальною цифрою можна знайти і проголосити його, але тут же з’явиться кілька інших претендентів з не менш вагомими аргументами.
Концептуальний Volkswagen XL1 пережив три поколіня, але так і не став товарним продуктом. Він ніби-то витрачав 1 л пального на 100 км
Але почати треба з того, що існують неймовірно економічні автомобілі, які, однак, не можна придбати в автосалоні. Це рекордні машини, створені спеціально для демонстрації небачено низької витрати пального. Причому підтверджена вона офіційно, суддями спеціальних змагань.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Економимо пальне: основні правила економічного водіння
Наприклад, один з визнаних світових рекордів на сьогодні – автомобіль Microjoule iз витратою 0,021972 л/100 км. Інакше кажучи, цей рекордний автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння проїхав на 1 літрі бензину 3790 км. Побудувала цю машину команда студентів школи Lycée La Joliverie із французького міста Нант.
Найбільш економічні автомобілі у світі – це рекордні боліди для змагань на економічність. Але вони абсолютно не практичні
Можливо, комусь здаватиметься дивним, але дизельний конкурент французів виявився справжнім ненажерою: іспанський “дизельок” (студентів політехніки Валенсіі) забронював за собою світовий рекорд 1396,8 км на 1 літрі солярки – тобто 0,07 л/100 км.
У житті рекорди паливної економічності мають інший вигляд. Ціла низка серійних машин гордиться показниками витрат пального нижче 5,0 л/100 км. Але треба розуміти, що далеко не завжди зазначені у буклетах цифри відповідають реальному апетиту двигунів. І проблема необов’язково в надмірних стараннях маркетологів, справа у тому, що виробники і споживачі вимірюють витрати, м’яко кажучи, за різними методиками.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Знижуємо витрати на бензин: 7 причин для встановлення ГБО
Однак, попри все, досвід тест-пілотів Авто24 дозволяє стверджувати, що показників економічності, заявлених в заводських характеристиках, на зазначеному автомобілі можна досягти. Але для цього часом доводиться вдаватися до стриманого стилю їзди – руху на низьких обертах двигуна і на невисокій швидкості, зменшенням кількості прискорень, відмовою ризикованих від обгонів тощо.
Серед масових двигунів сьогодні є агрегати, які вражають своїм низьким апетитом
Наприклад, на цілком сімейному і майже бюджетному Peugeot 301 HDi 92 з повним салоном пасажирів нас вдавалося у далекій дорозі вкластися у показники 3,5 – 3,6 літрів дизелю на 100 км. Але – лише при швидкості 80 – 90 км/ч. А кросовер Renault Captur при крейсерській швидкості 110 км/год порадував колись середньою витратою лише 3,9 л/100 км. Дизельній Renault Duster в руках наших тест-пілотів реально споживає 4,9 – 5,2 л/100 км при русі заміською трасою. Заводські цифри витрати пального деяких поширених в Україні моделей приводимо нижче.
Заводські характеристики економічності деяких моделей, л/100 км
Марка авто |
Тип двигуна |
траса |
місто |
Peugeot 301 |
1,6 турбо дизель |
3,9 |
4,9 |
Skoda Fabia |
1,0 турбо бензин |
3,9 |
5,2 |
Renault Logan |
1,5 турбо дизель |
3,7 |
4,4 |
Opel Combo Life |
1,5 турбо дизель |
4,1 |
4,5 |
VW Golf |
1,4 TSI |
4,4 |
6,8 |
Серійні плагін-гібриди, які заряджаються від електромережі, мають вражаюче малу витрату пального – але ж півшляху їдуть на електриці
Зазначимо, що цікавою буває картина економічості у випадку з гібридами типу Plug in (що підзаряджаються). У мануалі в графі “витрата пального” може бути зазначено: “від 2,5 л/100 км”. Показник вражаючий, але зважте на те, що перші кілометрів 50 – 60 км ця машина проїде на електриці, якою ви наповнили батарею вдома від розетки, і лише решту 50 – 40 км від зазначеної сотні – на бензині, коли після виснаження батареї активується ДВЗ. Тобто палива машина справді спалить 2,5 л, але до його вартості треба додати вартість “набраної” вдома електроенергії.
Технології моторобудування справді досягли чималих успіхів, і економічні машини сьогодні є навіть серед відносно недорогих моделей. Додамо, однак, що до красивих цифр у мануалі часто буває потрібно додати здоровий глузд і стриманість у манері керування. І тоді вже точно машина порадує вас малим апетитом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як зробити автомобіль більш економічним