Добре мешканцям північних країн: на початку зими купив рідину омивателя з максимальною морозостійкістю і поповнюй бачок нею аж до самої весни. А в Україні зимова температура коливається від +10 до -20 С, тож спробуй вгадай з міцністю тієї незамерзайки…
Температура замерзання, позначена на етикетці омиваючої рідини, має бути більшою за очікувану температуру повітря. Причому іноді – набагато більшою. І на те є кілька причин.
Коли незамерзаюча рідина замерзає у пляшці, це або перевищення температурного порогу, або її низька якість. На склі під час руху – то інша справа.
Справа у тому, що замерзання рідини у бачку або пляшці – це одне, а замерзання її на лобовому склі – це дещо інше. На склі машини, що рухається в морозну погоду з більш-менш значною швидкістю, є додатковий фактор холоду – зустрічний потік повітря.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Незамерзайка” для авто: чи можна залити в бачок спирт чи горілку
Тут варто згадати так званий вітро-холодовий індекс, який пояснює, чому морозного дня за наявності вітру людина відчуває більший холод, ніж показує термометр. Інакше кажучи, лобове скло на ходу додатково охолоджується потоком морозного повітря – з певною долею припущення його можна вважати вітром. Та ще й ефект зниження температури поверхні при випаровуванні з неї спирту спрацьовує.
Вітро-холодовий індекс стосується в першу чергу впливу морозу і вітру на шкіру людини, але також він демонструє зміну температури будь-якої поверхні
Так, у випадку з лобовим склом є один протидіючий фактор на користь “омивайки” – скло підігрівається теплим повітрям через дефлектори кліматичної установки. В міських умовах цього підігріву вистачає, аби реальна морозостійкість рідини відповідала вказаній на її упаковці. А ось при швидкій їзді зовнішній шар лобового скла (яке до речі, є як мінімум тришаровим) зазнає інтенсивного охолодження і має температуру нижчу, ніж повітря. Тому ефект “неадекватного” замерзання рідини на лобовому склі помітний в першу чергу при їзді на швидкості по заміській автотрасі. Про вбудоване у скло електрообігрів ми тут не говоримо, оскільки з ним скло буле теплим при будь-якому режимі руху.
Під час швидкої їзди у морозну погоду лобове скло часом має температуру нижчу за навколошнє повітря, тому на ньому замерзає навіть “правильна” “незамерзайка”
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 порад, як правильно рушати на льоду
Отже, у скільки градусів має бути запас морозостійкості “незамерзайки”? Дати точний рецепт неможливо, оскільки навіть на одному і тому ж автомобілі в різних поїздках може бути по-різному увімкнена кліматична установка, за бортом бути вітер різної сили та напрямку, певне значення має і вологість повітря. Однак зрозуміло, що в умовах української зими від напису на етикетці рідини у заміських поїздках слід віднімати як мінімум 5о.
У місті скло здебільшого тепле, тому рідина відповідної погоді якості майже ніколи не замерзає
Тож з огляду на вищесказане є сенс купувати більш-менш велику тару з незамерзайкою великого “градусу” і використовувати її згідно із погодою – або в чистому вигляді, або в розведеному.
Але слід взяти до уваги, що залежність між пропорцією спирт/вода і морозостійкістю непряма. Тобто щоб удвічі знизити морозостійкість рідини, не можна її навпіл розбавити водою. На пляшках з концентратом незамерзайки (типу – 60о С, – 80оС) зазвичай є відповідна інструкція з приготування суміші. Нижче ми пропонуємо таблицю, яка допоможе вам зміксувати омивайку необхідної “міцності”.
Дивлячись правді у вічі, слід визнати, що найпростіший варіант – придбати на всю зиму 5,0-літрову пляшку (а краще дві) рідини з індексом “– 30” і не ламати голову. Але такий підхід не буде найдешевшим, тим більше що не всі з нас можуть спрогнозувати витрату “незамерзайки” наперед.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чим очистити машину від снігу