Кожен автомобіліст знає цей перевірений спосіб: якщо перекачати шини на кілька десятих атмосфери, можна зекономити чимало пального. Та і диски на нерівній дорозі ціліше будуть. Чи так це насправді?
Це й справді дуже спокусливо – самим лише накачуванням шин заощадити купу грошей на пальному. Але ж навіть з економією не все так просто, а якщо розібратися зі зворотнім боком цієї медалі, то вам може зовсім перехотітися підвищувати тиск у своїх колесах.
Тиск у шинах – дуже важливий параметр. Тому автовиробники нормують його у залежності від завантаження машини та інших обставин
Нагадаємо, звідки власне, пішли розмови про користь від перекачаних шин. Певно, водії помітили, що більш тверде колесо, менше зминаючись у нижній частині боковини, краще котиться по дорозі. При цьому випробування показали, що має сенс підвищення не менш як на 0,5 бара. Додавання 0,1 - 0,2 бара теж знижує опір коченню, але на мізерну величину, близьку до погрішності виміру. Однак, все по черзі.
Читайте також: Для чого потрібно перевіряти тиск у шинах автомобілів
Перекачана шина та її диск краще захищені від важких ушкоджень на поганій дорозі.
З перевагами неначе все зрозуміло – хоч невеликі, але вони є. Але ж мають бути і недоліки, і важливо, щоб вони не виявилися більш вагомими.
Читайте також: Якщо пробив колесо, а запаски немає: що робити
Надмірний тиск у шині призводить до зменшення плями контакту (фото вгорі) у порівнянні з офіційно рекомендованим тиском (фото внизу).
Після порівняння плюсів і мінусів їзди на шинах з підвищеним тиском кожен може зробити свій висновок. Як на нас, єдиним реально корисним моментом від перекачаних шин може бути можливість захистити їх від пошкодження на поганій дорозі або на дорозі, засипаній уламками будматеріалів та конструкцій після обстрілу. І то після подолання несприятливої ділянки тиск у шинах слід повернути до нормального.
У провідних шинних виробників в номенклатурі продукції є енергоефективні шини. Вони економлять пальне внаслідок особливих якостей гуми і каркасу.
Можна зрозуміти бажання заощадити гроші у непростих економічних умовах, коли в країні війна і з прибутками сутужно мало не у кожного автомобіліста. Але виходьмо з того, що конструктори наших автівок – розумні та компетентні люди, які недарма їдять свій хліб. Тобто, їхні рекомендації щодо тиску у шинах, занесені у заводський мануал, варті того, щоб ми їх виконували.
Читайте також: Який тиск має бути в автомобільних шинах