Формування ціни вживаного автомобіля під час продажу - один з найважливіших етапів майбутньої угоди. Розглянемо, як зробити його максимально ефективним.
Правильно сформувати ціну при продажі автомобіля допомагає швидко знайти покупця та отримати необхідні кошти. Нижче подані кроки, які можна врахувати при визначенні ціни.
Читайте також: На українському ринку посилюється дефіцит "свіжих" вживаних авто
Дослідіть ринок, порівняйте ціни на аналогічні моделі, рік випуску, пробіг і стан. Це допоможе вам зрозуміти, наскільки ваш автомобіль відповідає ринку. Враховуйте, що ціна, вказана в оголошенні – це лише бажання продавця. Реальна ціна угоди як мінімум на 10-15% нижча від вказаної в оголошенні.
Адекватно оцініть стан автомобіля. Якщо ваш автомобіль в хорошому технічному та зовнішньому стані або має певні модернізації, ви можете просити більше грошей, орієнтуючись на верхню планку ринку.
Якщо є речі, які потребують втручання та капіталовкладень – підрахуйте, скільки може коштувати ремонт. Врахуйте, що знижка відносно ринкової ціни на автомобіль з дефектами зазвичай більша, ніж сума, яку потрібно витратити на їх усунення.
Якщо з документами повний порядок, автомобіль оформлено на вас, на ньому немає штрафів та обмежень, можна сміливо виставляти його на продаж. Перевірити свій автомобіль можна за загальнодоступними базами. Для деяких з них навіть є зручні телеграм-боти.
Якщо є штрафи, арешти або інші проблеми з документами, їх краще владнати самостійно. Автомобілі, які не можна переоформити, коштують значно дешевше – зазвичай покупці не ризикують з ними зв’язуватись.
Встановлене ГБО, сигналізація, фаркоп, аудіосистема та інші додаткові аксесуари, на жаль, не дуже багато додають автомобілю у ціні. Водночас гарна заводська комплектація: шкіряний салон, оригінальна акустика, ексклюзивний колір та інші речі, притаманні топовим комплектаціям, відіграють значну роль.
Деякі аксесуари, наприклад кріплення для лиж, бокс на дах, тюнінговий сабвуфер краще заздалегідь зняти і продати окремо. Вони навряд чи зможуть сильно вплинути на ціну автомобіля, а окремий продаж може принести більше вигоди. У крайньому випадку, їх можна запропонувати покупцю автомобіля окремо, коли ціна за автомобіль вже узгоджена.
Деякі сайти з продажу вживаних авто автоматично визначають приблизну ціну, виходячи з вже наявної бази пропозицій. Погоджуватись з такою ціною для оголошення чи ні – справа особиста. Як правило, такі рекомендації адекватні для безпроблемних автомобілів у гарному технічному стані.
Читайте також: Вживані Porsche Cayenne продаються за смішні гроші
Погодившись з ціною, яку визначив сайт з продажу, ви опиняєтесь у «середньо ринковому» положенні. Тут найбільша конкуренція і вірогідність того, що потенційний покупець обере саме вашу пропозицію, зменшується. Якщо автомобіль охайний, доглянутий і без жодних зауважень, – ціну краще збільшити. Якщо є проблеми – зменшити.
Зазвичай ходові моделі продаються за місяць-два. Тут є купа факторів, а ціна – лише один з них. Якщо є необхідність швидко виручити кошти за машину, можливо, є сенс віддати її перекупам. Вони у більшості випадків пропонують 2/3 від вказаної ціни.
Читайте також: На скільки подорожчали вживані автомобілі в Україні за 2023 рік
Якщо ж автомобіль не продався за місяць-два – ціну потрібно знижувати. Як би ви не цінили свій автомобіль, ринок – це найбільш адекватний суддя. Якщо покупець бачить, що оголошенню вже кілька місяців, це поганий знак для нього. Адже якщо автомобіль не купують, то щось з ним не так.
Адекватне формування ціни дозволить зекономити час на продажу авто і не продешевити. Якщо врахувати усі зазначені вище моменти, це можна зробити максимально ефективно.