Багато хто з нас знову на стежці війни: лазерний радар TruCam виводить протистояння між поліцейськими і активними водіями на новий рівень. Але ж у "Трукама" є свої слабкі місця-і ми вже знаємо їх!
Перш за все нагадаємо, як працює вимірювач швидкості TruCam. На відміну від більш поширених в Україні приладів попередніх поколінь, "Трукам" посилає в обраний автомобіль не радіопромінь, а лазер. Вимірюючи час, за який промінь досягає рухомого об'єкту і відбивається від нього, прилад обчислює швидкість руху даного об'єкта.
"Вчіть матчастину!"– хрестоматійний гасло стосується обох сторін дорожньо-правових відносин: і поліцейських з "Трукамом", і водіїв
Перевага лазерних вимірювачів швидкості (їх називають лідарами) в тому, що завдяки вузькому променю лазера вони можуть визначати швидкість одного автомобіля в щільному потоці транспорту – не "плутаючи" швидкості сусідніх автомобілів, як це траплялося, наприклад, з "Візиром".
Читайте також: Антирадар проти TruCam: декілька нюансів
Для розуміння картини: на відстані у півкілометра діаметр лазерного променя приладу становить 1,2 м, на відстані сто метрів на автомобіль падає "мітка" діаметром всього 25 см. Тобто насправді "стрільба" досить точна. Машина, чия швидкість зафіксована "Трукамом", на фото і відео позначається хрестиком.
Кольоровий екран відображає всю інформацію – і службову, і призначену для пред'явлення порушнику. Але "цілитися" в автомобіль потрібно не через нього, а через видошукач
Отже, як діє поліцейський, який контролює швидкісний режим на ділянці дороги? Помітивши з відстані до 1200 м автомобіль, що викликає підозри, інспектор через видошукач направляє на нього вимірник, "помітивши" машину хрестиком. Якщо швидкість перевищує заздалегідь виставлений поріг, поліцейський проводжає машину об'єктивом до дистанції, коли стає розбірливим номерний знак (близько 70 м) і спрацьовує фотокамера (3 кадри в секунду). Відеозапис процесу фіксується в пам'яті приладу, автомобіль зупиняється напарником. Отримане при цьому відео і фото можна пред'явити водієві як доказ при складанні протоколу.
Виходячи з технічних характеристик "Трукама" та досвіду його експлуатації в Україні (а перші екземпляри надійшли до ДАІ ще в 2010 р.), ми склали перелік слабких місць радара TruCam.
Читайте також: Як поліція маніпулює з показаннями TruCam: відео
Австралійські поліцейські практикують використання TruCam для прихованого контролю з автомобіля без поліцейської розмальовки
Ми не втомимося повторювати, що найвірніший спосіб не попастися на "Трукам" – це не перевищувати швидкість і взагалі їздити акуратно. Але для захисту своїх законних прав знання особливостей роботи поліцейського лідара не завадить.
Читайте також: Поліція виправдовує TruCam