Маловідома в наш час сервісна операція, про яку іноді можна просто забути: регулювання клапанів ГРМ. Але плата за ігнорування буде недешевою – особливо якщо йдеться про ВАЗ-2109 та інші машини з подібним двигуном.
Двигун моделі ВАЗ-2108, яким комплектувалися всі моделі першого передньопривідного сімейства ВАЗу, в момент своєї появи здивував автомобілістів кількома речами. І в тому числі – принципом регулювання теплових зазорів клапанів ГРМ. У механізмі регулювання не виявилося жодного різьбового з’єднання, жодного гвинта, жодної контргайки. Але насправді найважливішим було не це.
Двигун моделі 2108 був вдалим, тож він став базовим для кількох модельних лінійок ВАЗівської продукції на багато років
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ”Зубило”: чим запам’ятався ВАЗ-2108
У двигуна ВАЗ-2108 (1,3 л) та його модифікацій -21081 (1,1 л) та 21083 (1,5 л), цілком сучасних на момент презентації у 1984 році, було кілька особливостей у клапанному механізмі.
Новий двигун вперше з’явився на базовій моделі ВАЗ-2108 “Супутник”, і має індекс 2108, але більш відомий населенню за “дев’яткою”
Також важливо, що попри новий технологічний рівень двигуна (у порівнянні із моторами задньопривідних ВАЗів), регулювання клапанів все також суворо прив’язане до рекомендованої температури агрегату: 20°C.
Враховуючи вищенаведені особливості, регулювання теплових зазорів клапанів двигуна ВАЗ-2108 треба вважати дуже відповідальною операцію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Засекречена “Волга”: історія машин-”наздоганялок” КДБ
Алгоритм процедури можна знайти в заводському мануалі, а ми дамо кілька додаткових порад, про які не йдеться в офіційних книжках.
Правильний майстер для регулювання клапанів на ВАЗ-2108 має такий набір інструменту
А в цілому регулювання клапанів на двигуні ВАЗ-2108 та подібних силових агрегатах – процедура цілком доступна для аматора з міцними слюсарними навичками.
Клапанний механізм “вісімкового” двигуна максимально простий, а через те – надійний і невибагливий
Навіть якщо автомобіль давно вже не новий, з великим пробігом або у поважному віці, все одно варто дотримуватися визначених заводом-виробником регламентних робіт. У мотора в похилому віці й без того чимало факторів старіння, тож не варто додавати йому ще й штучно створених проблем. Берегти залишки ресурсу старого агрегату слід ще й тому, що робити йому серйозний ремонт може бути нерентабельно: вартість “капіталки” мотора сягати третини-половини ціни всього старенького авто.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Хто придумав автомобіль “Жигулі”